کد خبر: ۸۴۱۱۴۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام شد

واکنش ایران به ادعا‌های برخی قطعنامه‌های نشست اخیر سران عرب

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات وارده و ادعا‌ها در برخی قطعنامه‌های صادره نشست ۳۲ سران اتحادیه عرب در جده، ضمن ابراز تأسف عمیق، طرح ادعا‌های مذکور را حرکت در مسیر نافرجام گذشته توسط اتحادیه دانست.
واکنش ایران به ادعا‌های برخی قطعنامه‌های نشست اخیر سران عرب
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای در این ارتباط گفت: انتظار می‌رفت اتحادیه عرب با اجتناب از طرح برخی ادعا‌های تکراری و ملال آور در قطعنامه‌های خود، گامی مثبت و سازنده در جهت تحکیم صلح و ثبات و تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد.

وی در عین حال از رویکرد سازنده برخی کشور‌های منطقه جهت افزایش همکاری‌ها و اولویت بخشی به گفتگو و تفاهم مشترک استقبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه برخی شرکت کنندگان در نشست جده، ابراز امیدواری کرد که منطقه شاهد رویکرد جدیدی مبتنی بر دوستی و ترویج همکاری میان کشور‌های آن باشد.

کنعانی تاکید کرد: همکاری جمعی کشور‌های منطقه برای سازندگی و امنیت درونزا، مؤلفه‌های اساسی برای تکوین نظمی نوین در منطقه بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره آن را یک ضرورت منطقه‌ای دانسته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با ایرانی خواندن جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی اظهار کرد: تمامی اقدامات ایران در راستای اعمال حاکمیت بر سرزمین خود صورت می‌گیرد و هرگونه ادعایی در این خصوص مردود است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین