کد خبر: ۱۰۲۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
محمد مهدی شهرياری در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب؛

در سازمان‌های تصميم‌گيرنده کشور در مورد برنامه‌های هسته‌ای، وحدت وجود ندارد

يكی از عواملی كه باعث می‌شود تهديد خارجی داشته باشيم، اظهارات پراكنده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: محمد مهدی شهرياری، عضو كميسيون امنيت ملی وسياست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب درخصوص خبرهايی متناقض درخصوص روند غنی‌سازی اورانيوم 20 درصد در كشور اظهارداشت: معتقدم پس از بيانيه تهران نبايد مسئولان هر كدام به نوبه خود اظهار‌نظر داشته باشند و در مجموع اظها‌رنظر در اين مسأله كه برای منافع ملی بسيار حائز اهميت است بايد منسجم باشد.

وی ادامه داد: اينكه يک مسئول بيان می‌كند در شرايطی روند غنی‌سازی متوقف می‌شود و روز بعد اين خبر تكذيب می‌شود اصلا به نفع مصالح ملی كشور نيست و منافع كشور را آسيب‌پذير می‌كند.

عضو كميسيون امنيت ملی وسياست خارجی مجلس، گفت: در مباحث مهمی كه موضوعات كلان امنيت ملی كشور مطرح است بايد مسئولان اجرايی و قانون‌گذاری كشور از اظهار نظرات پراكنده خودداری كنند.

وی تصريح كرد: تحليل يک استاد دانشگاه با يک مسئول دستگاه اجرايی متفاوت است؛ یک استاد دانشگاه نظر شخصی خود را كه ناشی از آموخته‌های خود است بيان می‌كند كه می‌تواند در حد پيشنهاد باشد اما يک مسئول در نظام وقتی در مسأله مهمی چون غنی‌سازی سخن می‌گويد بايد بداند اين گفته وی تا چه اندازه در دستگاه ديپلماسی ما نيز دنبال می‌شود.

شهرياری گفت: اين رويه‌ای كه در حال حاضر در مباحث هسته‌ای شاهد هستيم نشان می‌دهد در سازمان‌های تصميم‌گيرنده وحدت وجود ندارد و اين برای ما نامطلوب است. اگر اين رويه اقدامی سازماندهی شده بود بحثی متفاوت دارد اما مشخص است چنين نيست و متاسفانه يكی از عواملی كه باعث می‌شود تهديد خارجی داشته باشيم همين اظهارات پراكنده است.

به گزارش آفتاب علاء الدين بروجردی رئيس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در هفته جاری در گفت‌وگو با يكی از خبرگزاری‌ها گفته بود "اگر سوخت لازم برای رآکتور تحقیقاتی تهران در اختیار ایران قرار بگیرد، ایران اصراری بر تولید آن در داخل کشور نخواهد داشت و تولید اورانیوم 20 درصد را متوقف خواهد کرد."

اين درحالی است كه رامين مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها تاكيد كرده است "غنی‌سازی اورانیوم یک بحث کاملا اقتصادی بوده و بر اساس نیازها تنظیم می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس نیاز خود و بازار به غنی‌سازی ادامه خواهد داد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۹
0
0
سلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
0
0
علت آن نداشتن توجیه اقتصادی، نداشتن معادن اورانیوم، نداشتن زیر ساخت‌های صنعتی برای ساخت راکتور و توربین و ژنراتور و مهندسی ساخت نیروگاه هسته‌ای است و خط قرمز‌هایی که به چالش کشیدن غنی‌سازی را ممنوع می‌کند. ظاهراَ این‌هم مانند هلوکاست برای صهیونیستها است!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین