کد خبر: ۱۰۳۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
وزير آموزش و پرورش گفت:

هيچ ثروتي بالاتر از اين نيست كه بتوان آينده دانش‌آموز را بيمه كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير آموزش و پرورش گفت : هيچ ثروتي بالاتر از اين نيست كه بتوان آينده دانش‌آموز را بيمه كرد. ثروت در جامعه حسن نيست زيرا ما شاهد اين هستيم ثروتمندان در جامعه هستند كه به دليل اينكه فرزندان آنها در محيط امن تربيت نشدند، خانه آنها ناامن است و در مقابل انسان‌هاي بزرگي را مي‌شناسيم كه از ثروت برخوردار نيستند ولي خانه آنها امن است.

به گزارش خبرنگار آفتاب از شهرستان ورامين، حميدرضا حاجي بابايي شامگاه شنبه در مراسم نمادين تجليل از 50 هزار ايثارگر فرهنگي كشور اظهار داشت: آموزش و پرورش انسان ساز است. انساني كه مي‌تواند دنيا را متحول كند و رفاه را براي آنها به ارمغان بياورد، خوشبختي و سعادت دنيا و آخرت را براي آنها رقم بزند. 

وزير آموزش و پرورش با نقش آفريني و تاثير گزاري اين نهاد گفت: هر فرد از هفت تا 18 سالگي در آموزش و پرورش مشغول به تحصيل است و در اين راستا در كل كشور 100 هزار معلم نقش آفريني مي‌كنند و بايد گفت با وجود اين ظرفيت هيچ نهادي وجود ندارد كه بتواند به اين مقدار تاثيرگذاري را در جامعه داشته باشد. 

وي در ادامه تصريح كرد: نگاه رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش و تعليم و تربيت ويژه است و نگاهي كه امروز در اين وزارتخانه وجود دارد و در حال پيگيري است ذره‌اي از نگاه رهبري به اين نهاد است و اگر كسي بتواند اين نگاه را پيروي كند، مطمئن باشيد آموزش و پرورش در جايگاه والاي خود قرار مي‌دهد و نگاه رهبري به اين نهاد والا است، مي‌توان گفت آنقدر والاست كه مي‌شود با وجود آن هر روز را بهتر از ديروز ديد. 

حاجي‌بابايي تاكيد كرد: با همكاري معلمان، رئيس جمهور و مجلس شوراي اسلامي روز به روز جايگاه را آموزش و پرورش بالا مي‌بريم و اميدواريم اين حركت را به جايي ببريم كه معلم بيش از گذشته به معلم بودن خود افتخار كند. 

وزير آموزش و پرورش گفت: مگر مي‌شود جايگاه معلم حفظ نشود و از او خواست جايگاه دانش‌آموز را حفظ كند. همه آنچه درباره آموزش مطرح مي‌شود مهم است ولي معلم بالاتر از آن است.
وي با بيان مثالي در اين ارتباط افزود: كتابي بالاتر از قرآن كريم نيست و اگر آن را به دست معلم ناآگاه بسپاريم مردم را منحرف مي‌كند اما اگر قرآن معلم حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) باشد، شهد شيرين در زندگي امروز و بقا در آخرت براي انسان محقق مي‌شود. 

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: كتاب، ابزار آموزشي و امكانات زماني در مسير تعليم و تربيت قرار مي‌گيرد كه معلم خود ساخته شده باشد و بخواهد اراده قوي در اين مسير داشته باشد. 

وزير آموزش پرورش با اشاره به نامگذاري سال جاري با عنوان سال همت مضاعف، كار مضاعف تصريح كرد: همت مضاعف در ارتباط با معلم دادن شور و شوق، عزت و روحيه به معلم است. همه ما تلاش مي‌كنيم كه اين جايگاه را حفظ كنيم و هر مقدار كه ما بتوانيم در اين راستا قدم برمي‌داريم. 

وي در ادامه با بيان درخواستي از معلمان گفت: شما هم تمام توان خود به دست بگيريد تا جايگاه معلم در اقشار جامعه بيش از گذشته نمود پيدا كند و اگر كسي وارد مراسمي مانند اين مراسم مي‌شود بايد بداند با 500 فرهيخته مي‌خواهد صحبت كند و بايد شان آن حفظ شود. 

حاجي‌بابايي با بيان اينكه مدرسه كانون فرهنگي محله است، تاكيد كرد: مدرسه كه جايگاه معلم است جزو مقدس‌ترين جا است و تعريف ما از مدرسه اين است كه بايد محله را زير پوشش فرهنگي خود قرار دهد و بايد به سمتي حركت كنيم كه مدرسه همچون گذشته محوري براي تحول در جامعه باشد. 

وزير آموزش و پرورش افزود: مدرسه جايگاهي است كه همه خواسته دانش‌آموزان را جواب دهد و از بهترين امكانات برخوردار باشد و در اين راستا در حد اعتبارات شروعي داريم و در مسير تحقق اين هدف تاكنون 20 هزار نمازخانه، 20 هزار كتابخانه و 4 هزار فضاي ورزشي ايجاد كرده‌ايم و مراكز مشاوره نيز با استخدامي كه در اين ارتباط صورت مي‌گيرد، بهتر مي‌شود. 

وي تاكيد كرد: امروز در جامعه هيچ چيز مهم‌تر از امنيت فرزندان نيست و هيچ جا امن‌تر از مدارس نيست و در اين ارتباط اوليا نيز بايد به ميدان بيايند و جايگاه معلم را گرامي بدارند. 

حاجي‌بابايي تصريح كرد: هيچ ثروتي بالاتر از اين نيست كه بتوان آينده دانش‌آموز را بيمه كرد. ثروت در جامعه حسن نيست زيرا ما شاهد اين هستيم ثروتمندان در جامعه هستند كه به دليل اينكه فرزندان آنها در محيط امن تربيت نشدند، خانه آنها ناامن است و در مقابل انسان‌هاي بزرگي را مي‌شناسيم كه از ثروت برخوردار نيستند ولي خانه آنها امن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین