کد خبر: ۱۰۶۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۳
در جمع روسا و مشاوران امور زن و خانواده دستگاه‌های اجرایی کشور

احمدی‌نژاد: تابوی عدم حضور زنان در دولت شکسته شده است

بانوان عضو دولت دهم به خوبی وظایف خود را ایفا کرده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد جایگاه زن در نظام اسلامی را برجسته خواند و بر اهتمام به معرفی الگوی اسلامی حضور زن در جامعه به جهان تأکید کرد. 

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد پنج‌شنبه شب در جمع روسا و مشاوران امور زن و خانواده دستگاه‌های اجرایی کشور خاطر نشان کرد: حقیقت زن در جامعه اسلامی زیربنای ساختار اجتماعی است و امروز بانوان ایران اسلامی با حضور با ایمان، پرنشاط و بالنده در عرصه‌های مختلف این حقیقت را به اثبات رسانده‌اند. 

وی توجه به جایگاه زن را ضامن پیشرفت و توسعه کشور و تربیت انسان‌های توانمند و موفق دانست و گفت: دولت با چند نگاهی تلاش کرده است زنان در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشته باشند. 

احمدی‌نژاد با اشاره به حضور 4 زن در مسؤولیت‌های کلیدی وزارت و نیز معاونت‌های احمدی‌نژاد گفت: اکنون تابوی عدم حضور زنان در دولت شکسته شده است و بانوان عضو کابینه با ایفای مسئولانه نقش‌های خود توانمندی زن در جامعه اسلامی را به خوبی اثبات کرده‌اند. 

وی با اشاره به نگاه نادرستی که زن و مرد را در تقابل هم می‌داند خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی زن و مرد مکمل هم‌اند و مشارکت همه آنها در امور جامعه سعادت و توسعه کشور را به دنبال دارد. 

احمدی‌نژاد با اشاره به نگاه ابزاری به زن در نظام سرمایه‌داری و استناد به آمار ضرب و شتم 70 درصدی زنان در خانواده‌های غربی، گفت: امروز در نظام سرمایه‌داری زن در مظلومیت و تحت فشار قرار دارد اما بسیاری از آنان به خاطر حفظ خانواده اعتراض نمی‌کنند. 

احمدی‌نژاد با تأکید بر بسترسازی بیشتر برای حضور زن در عرصه‌های مختلف متناسب با شأن، مقام و منزلت زن در اندیشه اسلامی خاطر نشان کرد: در صورت تحقق این هدف حیات طیبه‌ای که به دنبالش هستیم برپا خواهد شد. 

وی تصریح کرد: امروز باید تلاش شود تا با برنامه‌ریزی دقیق نقش واقعی زنان در جامعه ایفا شود، چرا که در این صورت کرامت زن و شایستگی زنان شناخته خواهد شد و زنان جامعه ما در جایگاه اصلی خود قرار خواهند گرفت. 

احمدی‌نژاد با اشاره به مسئولیت تشکل‌های مختلف بانوان، تاکید کرد: در شرایط امروز مرکز امور زنان و شورای اجتماعی زنان نباید سرگردان امواجی شوند که آنان را از برنامه اصلی خود غافل کند بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت بانوان در امور جامعه استفاده کنند. 

وی از روسا و مشاورین امور زنان خواست تا برنامه‌های خود را محدود به ایران نکنند و با برنامه‌ریزی دقیق بتوانند حضوری فعال در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند. 

احمدی‌نژاد همچنین از روسا و مشاورین امور زنان خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق جایگاه واقعی زن را الگوسازی کنند و آن را به کشورهای دیگر منعکس نمایند. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگ اسلامی برای تعالی جایگاه زن در جامعه خاطرنشان کرد: با گسترش این فرهنگ والا می‌توان امیدوار بود، حقیقت زن و حیات طیبه در سراسر جهان گسترش پیدا کند. 

احمدی‌نژاد همچنین با تبریک به میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: بالاترین بخشندگی آن است که کار دیگران را انجام دهیم، کریم کسی است که کار خوب را انجام دهد و به حساب دیگران بگذارد. 

پیش از سخنان احمدی‌نژاد خانم‌ها مجتهدزاده مشاور رییس‌جمهوری در امور زنان و رییس مرکز امور زنان، بداغی معاون حقوقی رییس‌جمهوری و صفایی رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص جایگاه زن پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین