کد خبر: ۱۰۶۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
انتشارات آلفاگوئارا:

کتاب جدید ماریو بارگاس یوسا ماه نوامبر منتشر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتشارات آلفاگوئارا، اعلام کرد ماریو بارگاس یوسا، نویسنده اهل پرو، در ماه نوامبر کتابی در مورد زندگی راجر کیس‌منت، میهن‌پرست ایرلندی منتشر می‌کند.

یوسا 74 ساله مدت 3 سال را روی نوشتن «رویای سلتیک» وقت گذاشته است. این کتاب زندگی کیس‌منت را روایت می‌کند، مردی که شهرت و اعتبارش را مدیون نوشته‌های افشاگرانه دسته‌اول و موثقش درمورد نقض حقوق بشر در کنگو تحت استعمار بلژیک در اوایل قرن 20 است. او اوایل قرن بیستم به عنوان سفیر بریتانیا در کنگو فعالیت می‌کرد.

ناشر «رویای سلتیک» گفت این رمان که نام یکی از اشعار کیس‌منت را یدک می‌کشد سه نوامبر به زبان اسپانیایی منتشر و در کتاب فروشی‌های آمریکای لاتین و همچنین بازار اسپانیایی زبان آمریکا عرضه می‌شود.

یوسا درمورد کیس‌منت که یکی از دوستان جوزف کنراد، نویسنده مشهور رمان «دل تاریکی» و «لرد جیم» بود می‌گوید: «او زندگی سراسر ماجراجویی داشت. این رمان مبتنی بر ماجراجویی‌ها و بدبیاری‌های اوست.»

کیس‌منت که از حقوق بومیان ساکن پرو نیز دفاع کرده بود و برای استقلال ایرلند تلاش‌های بسیاری کرد در سال 1916 توسط بریتانیا به جرم قاچاق اسلحه به ایرلند به دار آویخته شد.

یوسا درمورد آشنایی‌اش با کیس‌منت گفت:«درست به خاطر نمی‌آوردم چه موقع با راجر کیس‌منت آشنا شدم، اما باید زمانی که زندگی‌نامه جوزف کنراد را می‌خواندم این اتفاق افتاده باشد. وقتی دیدم او به پرو هم آمده حس کنجکاوی‌ام برانگیخته شد، پس شروع به جمع‌آوری اطلاعات درمورد او کردم و بعد دیدم مجذوبش شده‌ام.»

ماریو بارگاس یوسا نویسنده صاحب‌سبک رمان‌هایی چون «سور بز»، «گفت‌و گو در کاتدرال»، «مرگ در آند»، «جنگ آخرالزمان» و «دختری از پرو» است که همگی این رمان‌ها به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین