کد خبر: ۱۰۷۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۰
در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی: همه کسانی که توان دارند، باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله ‌العظمی مکارم شیرازی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس بزرگ‌ترین نهی از منکر است که در صورت عدم برگزاری این راهپیمایی غصب سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها به فراموشی سپرده می‌شود. 

مکارم شیرازی در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه برگزار می‌شود با بیان این که راهپیمایی روز قدس یک تعظیم شعائر است، بیان کرد: قبله اول مسلمین در این سرزمین است و این سرزمین جایی است که پیامبر اکرم از آنجا به معراج رفت و سالیان دراز به سمت آن نماز می‌خواند و باید همه مسلمانان قبله افضل مسلمین را حفظ کنند.

این مرجع تقلید افزود: اگر این راه‌پیمایی‌ها نباشد به دلیل آنکه صهیونیست‌ها افراد توسعه طلبی هستند سرزمین‌های دیگر ممالک اسلامی را نیز اشغال می‌کنند که در حال حاضر بخش مهمی از کشورهای سوریه و لبنان در اشغال آنهاست.

این استاد درس خارج فقه حوزه با تاکید بر این که صهیونیست‌ها انسان‌های غاصب و بی‌رحم و ظالمند افزود: همه کسانی که توان دارند باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند تا فردا شاهد و ناظر یک راهپیمایی باشکوه باشیم.

مکارم شیرازی تصریح کرد: ملت‌های مسلمان نیز باید وظیفه خود را در قبال مساله فلسطین بدانند و این صدا باید از همه امت‌های اسلامی بلند شود که در برابر این جمعیت زیاده خواه و پشتیبانان آنها ایستاده‌ایم و از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شب 23 ماه مبارک رمضان آخرین شب قدر است اظهار داشت: باید قدر امشب را بدانیم چرا که در روایات آمده است احتمال شب قدر در این شب بیشتر است. باید در این شب به درگاه خدا توبه کنیم و برای حل مشکلات مسلمانان جهان دعا کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین