کد خبر: ۱۰۷۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
در مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه ١٢ تهران

دادستان تهران: تامین امنیت شهروندان و حفظ حیثیت آنان وظیفه دولت است

مدعی‌العموم وظایف‌اش را به دقت انجام می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان عمومی و انقلاب تهران معتقد است تأمین امنیت اموال و حفظ حیثیت و آبروی شهروندان از جمله وظایف مهم دولت است.

به گزارش آفتاب، به‌نقل‌از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران،‌ عباس جعفری دولت‌آبادی روز سه‌شنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه ١٢ تهران، با اعلام مطلب فوق، اظهار عقیده کرد: تأمین امنیت مردم در جامعه اسلامی به‌خصوص حفظ حیثیت و آبروی آنان اهمیت بسیاری دارد متأسفانه ما شاهد هستیم برخی افراد با استفاده از تریبون‌هایی كه در اختیار دارند هرچه می‌خواهند در نشریات، سخنرانی‌ها و مجامع مختلف علیه دیگران ایراد می‌كنند بدین ترتیب از آموزه‌های اسلامی، روی گردانی می‌كنند.

وی افزود: متأسفانه این اقدامات در حالی انجام می‌شود كه بیشترین تعالیم دینی در خصوص مباحث اخلاقی، حفظ حرمت، شخصیت، حیثیت افراد و نیز ستر گناه دیگران است اما افراد و جریان‌ها بدون توجه به این مسایل، انواع و اقسام اهانت‌ها، شایعات و مطالب خلاف واقع را علیه دیگران منتشر می‌كنند.

دادستان تهران افزود: مدعی‌العموم وظایف‌اش را به دقت انجام می‌دهد و مسایل را نیز زیر نظر دارد و می‌داند كه عده‌ای تلاش دارند تا مدعی‌العموم را به دلایل مختلف وارد چالش كنند.

جعفری افزود: در خصوص اهانت و هتک حیثیت افراد معتقدیم به صورت بالسویه اقدام گردد و در انجام این مهم نمی‌توان به صورت گزینشی برخورد كرد و نمی‌توان در مورد عده‌ای چون وابسته به فلان جریان هستند با دیده اغماض نگاه كنیم در مورد عده‌ای به نحوه دیگری اقدام كرد، زیرا چنین اقدامی عادلانه نیست.

وی اضافه كرد: برای رفع این مشكل افراد و جریان‌های مختلف باید در بیان مشكلات و مسایل جامعه به عنوان اقدامی پیشگیرانه مواظب اظهارات خود باشند زیرا اهانت به دیگران جرم تلقی می‌شود.
نكته دیگر این كه حكم صادره از مراجع دستگاه قضایی باید فصل‌الخطاب دعاوی باشد زیرا در غیر این‌صورت عده‌ای اگر حكم به ضررشان باشد به هر شیوه‌ ممكن دستگاه قضایی را با استفاده از ابزارهای مختلف به چالش می‌كشند و یا اگر مراجع قضایی در خصوص متهمی حكم برائت صادر كند به بهانه‌ای دیگر، دستگاه قضایی را مورد هجمه قرار می‌دهند. 

جعفری ادامه داد: ممكن است كه حكمی اشتباه هم صادر شده باشد اما قانون در این خصوص راه‌كارهایی را برای اعتراض به آن پیش‌بینی كرده است. ما نه تنها به نقد احكام قضایی معترض نیستیم بلكه از آن استقبال هم می‌كنیم اما اگر كسی بخواهد به بهانه نقد حكم، به دستگاه قضایی را تخریب كند، مورد پذیرش نیست.

دادستان تهران گفت: از همین رو از همه مسئولان، صاحبان قلم و رسانه‌های جمعی انتظار داریم كه در حوزه طرح مسایلی كه به حیثیت و آبروی افراد منجر می‌شود دقت بیشتری داشته باشند و تأكید می‌شود احكام مراجع قضایی در دعاوی باید به عنوان آخرین كلام در اختلافات و دعاوی ارجاعی باشد.

جعفری همچنین در این جلسه از انتشار برخی مطالب كذب در برخی سایت‌های خبری در خصوص برخی جابه‌جایی سرپرستان در دادسرای تهران انتقاد كرد و خواستار توجه بیشتر سایت‌های خبری در انتشار اخبار مربوط به مراجع قضایی شد.

دادستان تهران در ادامه سخنان خود، صیانت از اموال مردم و لزوم برخورد با جرم سرقت در جامعه را دومین مصداق امنیت عمومی دانست و افزود در این حوزه تاكنون پلیس و دستگاه قضایی با اجرای طرح‌های انتظامی و صدور احكام و اجرای آن‌ها اقداماتی را برای مقابله با سرقت انجام داده‌اند اما این اقدامات كافی به نظر نمی‌رسد. زیرا در شكل‌گیری این جرم عوامل دیگری نیز دخالت دارند و لازم است كه هر سه قوه برای جلوگیری از گسترش این بزه در جامعه به وظایف و تكالیف خود عمل نمایند. وی اعلام كرد از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست كرده است با اعزام هیأت‌هایی به همه استان‌ها وضعیت سرقت و آمار آن بررسی گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین