کد خبر: ۱۰۸۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
محمدرضا تابش، دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) مجلس:

نرخ بیکاری در کشور در حال افزایش است

با تغییر تعریف کار نمی‌توان گفت بیکاری کاهش یافته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نرخ بیکاری در کشور در حال افزایش است و بیکاری در جامعه کاملا مشهود است.

محمد رضا تابش در گفت‌و‌گو با شفاف با اشاره به وضعیت اشتغال در کشور گفت: افزایش بیکاری در جامعه کاملا مشهود است و همین مسأله دغدغه‌ها و نگرانی زیادی را به‌وجود می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقا معظم رهبری مبنی‌بر نیاز کشور به کار و کارآفرینی، تصریح کرد: تورم، رکود، بیکاری، عدم اشتغال، واردات بالا و... مشکلاتی هستند که در جامعه بروز کرده و دولت باید عزم خود را جزم کند تا برای از بین بردن آنها از پتانسیل‌های موجود بهره کافی ببرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری دائما در حال افزایش است خاطر نشان کرد: افزایش نرخ بیکاری و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد موجب شد که رهبری از این موارد انتقاد کنند و دولت باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور برای حل این مشکلات استفاده مطلوب کند.

تابش ادامه داد: ظرفیت‌های کشور تنها ظرفیت‌های اقتصادی نیست و مهمترین عامل در توسعه کشور، جذب نخبگان و نیروی انسانی است و سوال این است که آیا دولت در این زمینه تلاشی کرده است؟

وی با بیان اینکه دولت باید انسجام درجذب نخبگان به‌وجود بیاورد یاد آور شد: چنانچه نخبگان در کشور جذبی شوند نتایج آن در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قابل رویت خواهد بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه افزایش بیکاری تا 20در صد را خارج از ذهن نمی‌بینم اظهار داشت: بنده قصد ندارم منفی صحبت کنم اما با تغییر تعریف کار نمی‌توان گفت بیکاری کاهش یافته است در گذشته چنانچه فردی دو روز در هفته کار می‌کرد شاغل محسوب می‌شد اما در حال حاضر چنانچه فردی دو ساعت در هفته کار کند شاغل محسوب می‌شود در حالی که واقعیت امر این نیست.

تابش افزود : تعریف کار عوض شده و بر مبنای تغییر آن تعریف، می‌گویند کاهش بیکاری است که این مسأله درست نیست و در جامعه افزایش بیکاری مشهود و وضعیت اشتغال خوب نیست و همین مسأله‌ها باعث نگرانی اقشار جامعه شده است.

وی با بیان اینکه از آغاز سال تاکنون تعداد زیادی شغل از بین رفته است گفت: آمار نشان می‌دهد تعداد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این آمار نشان دهنده این است که وضعیت بیکاری در حال افزایش است و همین دغدغه‌ها موجب شد تا مقام معظم رهبری در این خصوص تذکر بدهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: دولت و مجموعه حاکمیت باید بداند که توسعه کشور، بهبود اقتصاد و بهبود مسائل اجتماعی در گرو همدلی و وحدت بین آحاد جامعه، نخبگان و فرصت دادن به نخبگان برای خدمت‌گذاری است و اینکه نخبگان و برجستگان کشور کنار گذاشته شوند راه به‌جایی نمی‌رسد که دولت باید بر این نکته عنایت ویژه‌ای داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین