کد خبر: ۱۰۸۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۴
در پيامی به اردوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

خاتمی: جنبش دانشجویی جایگاهی والا در بیداری جامعه داشته است

دوران اخیر، پیشتاز حرکت به سوی جامعه مدنی و مردم‌سالاری بوده است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: صبح امروز، با قرائت پیام سید محمد خاتمی به اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، اردوی تشکیلاتی «امید روزنه‌ی رویش ماست»، با شعار «ایمان، آگاهی، مدارا، ره توشه‌ روشنای فردا» آغاز گردید. 

به گزارش آفتاب، به‌نقل از وب‌سایت این تشکل دانشجویی، این اردو طی 3 روز متوالی و تا جمعه 26 شهریورماه، ادامه خواهد داشت. 

متن پیام سید محمد خاتمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام عزیز، دین عرفان، آگاهی و آزادی است و انسان را حاکم بر سرنوشت خویش و برخوردار از همه‌ی مزایای مادی و معنوی زندگی خواسته است و گرچه سعادت برین را در جهانی دیگر و در گرو ایمان و عمل صالح می‌داند ولی زمینه‌ی این سعادت باید در زندگی این جهانی فراهم شود و چه عملی صالح‌تر از تلاش آگاهانه و آزادانه برای برخورداری همه انسان‌ها از محیطی امن و اخلاقی و توام با مسئولیت است؟ محیطی که در آن حرمت انسان که خلیفه خداست، تامین شود.
 
جامعه‌ی بیدار ایرانی که دارای پیشینه‌ای درخشان در تاریخ است با پذیرش آزادانه اسلام تاریخ خود را درخشان‌تر کرده است و دوران اخیر، پیشتاز حرکت به سوی جامعه مدنی و مردم‌سالاری بوده است و سازگاری نظام و جامعه نوین خود را با آیین و ارزش‌های دینی و معنوی و اخلاقی خواسته است.
 
جنبش دانشجویی نیز همسو با حرکت ملت ایران جایگاهی والا در بیداری جامعه داشته است و در این میان جنبش اسلامی دانشجویی موقعیتی ممتاز داشته است و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران میراث‌دار همه بزرگی‌ها و عظمت‌های جنبش دانشجویی است. 

برگزاری نشست سالانه اعضای عزیز این انجمن را نشانه‌ای از ایمان و اراده نسل دانشجو به پیگیری و ادامه آرمان‌های بلند اسلامی، انسانی و اندیشه‌های والای علمی و اجتماعی می‌دانیم و به عزیزان، این رویداد را تبریک می‌گوییم. 

دانشجویان آگاه و جستجوگر ما به درستی در فراز و فرود روزگاران دریافته‌اند که اگر چه بهای پیمودن راه حق و آزادی و عدالت سنگین است اما برای نیل به پیشرفت و سعادت چاره‌ای جز نگاهبانی از دستاوردهای تاریخی و تقویت پیوندها، شبکه‌ها و نهادهایی که طی این طریق را هموارتر می‌کند وجود ندارد.
 
اهتمام به توانمندسازی جامعه در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که از جمله با ایجاد و تقویت نهادهای مدنی میسر است، امری است که هم با مبانی دینی و تجارب ملی ما سازگار است و هم با رهیافت‌های عقلانی جهان جدید.

پس چه بهتر که از کلام خدا الهام بگیریم و آن را راهبرد این دوران قرار دهیم که:

«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا ...»

ای ایمان آورندگان! پایدار و شکیبا باشید و به پایداری و شکیبایی فراخوانید و پیوندهای‌تان را استوار کنید. امیدوارم درخت این نهاد موثر که نهاد آن از دهه‌های دور در دانشگاه تهران کاشته شد پر بار و بر گردد و میوه‌های خوش‌گوار آن به همه جا برسد و همواره سرسبز و تناور بماند و از باد و باران و طوفان‌های این ایام گذرا، گزند نبیند.

انشاالله
سید محمد خاتمی شهریور ماه یک‌هزار و سیصد و هشتاد و نه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین