کد خبر: ۱۰۸۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
در دیدار وزیر خارجه ارمنستان

احمدی‌نژاد: ایران و ارمنستان از روابط عمیق و تاریخی برخوردار هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: امروز ملت‌های منطقه می‌توانند مسائل و مشکلات خود را بدون دخالت دیگران حل‌و فصل کنند و اگر بیگانگان دخالتی در اوضاع منطقه نداشته باشند، ملت‌های منطقه مشکل غیرقابل حلی با یکدیگر ندارند. 

محمود احمدی‌نژاد در دیدار وزیر‌خارجه ارمنستان با اشاره به اینکه مناسبات دو کشور با روند منطقی رو به‌گسترش است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از افزایش روزافزون روابط دو کشور در بخش‌های گوناگون حمایت می‌کند. 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم امنیت پایدار در منطقه خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های منطقه می‌توانند مسائل و مشکلات خود را بدون دخالت دیگران حل و فصل کنند و اگر بیگانگان دخالتی در اوضاع منطقه نداشته باشند، ملت‌های منطقه مشکل غیرقابل حلی با یکدیگر ندارند. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران و ارمنستان از روابط عمیق و تاریخی برخوردار هستند، اظهار داشت: دو کشور با نگاه بلند، راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را به خوبی ترسیم کرده و در این مسیر در حال حرکت هستند. 

وی تصریح کرد: باید همه منطقه در مسیر رفاه، پیشرفت و امنیت قرار بگیرد. 

وزیر‌خارجه ارمنستان نیز در این دیدار پس از تقدیم پیام کتبی رییس‌جمهور کشورش اظهار داشت: امروز بین ایران و ارمنستان اعتماد متقابلی به وجود آمده است و این می‌تواند بستر مناسبی برای ترسیم چشم‌انداز بلندی برای ارتقاء روابط دو کشور در همه زمینه‌ها باشد. 

وی توافقات انجام شده بین ایران و ارمنستان را راهبردی دانست و گفت: اهمیت ویژه‌ای در تعمیق همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور وجود دارد و ارمنستان به دنبال افزایش روابط خود با ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین