کد خبر: ۱۰۸۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴

فیروزآبادی: نیروی انتظامی باید در برخورد با مردم منصف باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی انتظامی باید در برخورد با مردم به جز افراد شرور و ضد انقلاب که اگر در مورد آنان انصاف به خرج داده شود سوء‌استفاده می‌کنند با بقیه مردم منصف باشد.

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی صبح دوشنبه در بیست و پنجمین مراسم فارغ‌التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامی افزود: نیروی انتظامی چهره و دژ نیروهای مسلح ایران است زیرا این نیرو به صورت چهره به‌چهره به ملت خدمات ارائه می‌دهد که بر همین اساس در همه امورات کشور تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نقش موثری در امنیت دارد و بخش مهمی از اقتدار ملی کشور محسوب می‌شد که بر همین اساس جایگاه برجسته‌ای در نزد ملت و دولت دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: نیروی انتظامی یک رشد تکاملی و تحول آفرین و توسعه‌ای متناسب با نیازها و ماموریت‌ها در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به جریان حوادث سال 88 گفت: جریان فتنه خارج از پیش‌بینی‌های لازم بود و فتنه‌ای که در کشور با تحرک دشمنان خارجی و با انگیزه‌های نفسانی و عنادجویانه در کشور ایجاد شد توسط نیروی انتظامی سرکوب شد.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: در جریان این فتنه نیروی انتظامی چشم انتظار آحاد ملت برای ایجاد امنیت عمومی، شغلی و امنیت فردی بود و توانست با سرافرازی این جریان را جمع کرده و آرامش را به شهرهای کشور باز گرداند.

وی گفت: در جریان مقابله با فتنه سال 88 مردم با پلیس مشارکت کردند و نیروهای مردمی به کمک پلیس شتافتند و یک جریان فرهنگی عظیم برای حمایت از ماموریت‌های نیروی انتظامی ایجاد شد که این نشانه جایگاه نیروی انتظامی در ذهن و دل ملت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سی امین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: در شروع تهاجم خصمانه دشمنان نیروی انتظامی در برابر آنان ایستادگی کرد و در حفظ نقاط حساس کشور نقش مهمی داشت.

فیروزآبادی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس نیروهای انتظامی لشکری تشکیل دادند و در خطوط مقدم مرز با دشمنان جنگیدند در حالی که این امر وظیفه نیروی انتظامی نبود.

وی اظهار داشت: مهمترین نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در داخل شهرها بود که به خوبی توانست امنیت را حاکم کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب مسأله امنیت مسأله‌ای بسیار اساسی است و یک جامعه مطلوب نیازمند نظم مطلوب است بر همین اساس باید نیروی انتظامی مطلوبی برای ایجاد جامعه مطلوب وجود داشته باشد.

فیروزآبادی اظهار کرد: مهمترین ماموریت نیروی انتظامی دفاع از حقوق مظلومان و اجرای حدود الهی است و امنیت در متون دینی تنها نسبت به معیشت در رتبه دوم قرار دارد.

وی با اشاره به ادغام نیروی انتظامی و اقدامات فرماندهان نیروی انتظامی در طی 30 سال گذشته گفت: پس از اقدام نیروی انتظامی و کاهش موازی کاری رهبر معظم انقلاب تعدادی از افراد نخبه را از نیروهای مسلح به عنوان فرماندهان ناجا انتخاب و برای سازندگی و رشد نیروی انتظامی منصوب کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در دوره امیر عبداللهی به رفع نواقص در نیروی انتظامی و در دوره امیر لطفیان به سازندگی در نیروی انتظامی پرداخته شد.

وی عنوان کرد: در دوران فرماندهی سردار قالیباف تلاشهای دوره های قبل به ثمر رسید و ایشان به خوبی توانستند ثمرات رشد و توسعه ناجا را به مردم برسانند و ارتباط مردمی را در کشور برقرار کنند.

فیروزآبادی گفت: با آغاز دوره فرماندهی سردار احمدی مقدم توسعه و تحول همه جانبه نیروی انتظامی آغاز شد به نحوی که اکنون نیروی انتظامی ساختاری سراسری دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نگاه نیروی انتظامی به جنگ نرم گفت: امروز نگاه جدید ناجا به امنیت از زاویه جنگ نرم است جنگ نرمی که امروزه با هدایت دشمنان جهان و با تجهیزات فناوری جدید الکترونیکی و هماهنگ با سیاست خارجی و طراحی جنگهای نظامی آغاز شده است.

وی گفت: بخشی از جنگ نرم متوجه ایجاد ناامنی های داخلی است که توجه به این ناامنی ها برعهده نیروی انتظامی است بر همین اساس باید انجام کارهای علمی و اشراف اطلاعاتی و همچنین پویایی و کیفی کردن نیروی انتظامی تداوم داشته باشد.

فیروزآبادی با بیان اینکه در مقابله با جنگ نرم نیروی انتظامی باید دو استراتژی داشته باشد، گفت: استراتژی عمق بخشی به اعتقادات اسلامی و انقلابی در داخل نیرو و جامعه و استراتژی اشراف اطلاعاتی و آماده کردن همه زمینه ها برای مقابله با آثار تهاجم فرهنگی دو استراتژی مورد نیاز برای پلیس است.

وی همچنین با اشاره به سه اصل مهم ناجا در انجام ماموریتها گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ناجا باید سه اصل عزت، قدرت و رحمت را در انجام ماموریت های خود لحاظ کند اما باید بداند که دست قدرت در جمهوری اسلامی باز نیست و چهار محدودیت قانون، حقوق مردم، عدالت و انصاف بر روی قدرت گذاشته شده است.

فیروزآبادی گفت: نیروی انتظامی باید در برخورد با مردم به جز افراد شرور و ضد انقلاب که اگر در مورد آنان انصاف به خرج داده شود سوء استفاده می کنند، با بقیه مردم منصف باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین