کد خبر: ۱۰۸۶۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی:

اگر بخواهم خواسته شما را به مأموران منتقل کنم، مطمئن نیستم جواب مساعد بگیرم

مقام معظم رهبری درخصوص حقوق قانونی زندانیان، دستورات مناسبی صادر کرده بودند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی صبح سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان برخی مسائل و مشکلات در روند پیگیری حقوق این زندانیان پرداختند. 

به گزارش آفتاب، در این دیدار که 3 ساعت و نیم طول کشید، حاضران، خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده متهمان و حقوق آنها در زندان و همچنین تحقیق نهادهای مسئول به روند محاکمات انجام شده، گردیدند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با توصیه این خانواده‌ها به صبر و امیدواری، تأکید کرد: آزادی و عدالت از مهمترین اهداف در نظام جمهوری اسلامی است و قطعاً برخی کاستی‌ها مانع از رسیدن به این اهداف والا نخواهد بود. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با استماع سخنان تک‌تک حاضران، گفت: اگر بخواهم خواسته شما را به مأموران منتقل کنم مطمئن نیستم جواب مساعد بگیرم و شاید نتیجه عکس بدهد. ولی خواسته‌های شما را خدمت رهبری پیگیرم و امیدوارم بی‌نتیجه نباشد. مقام معظم رهبری درخصوص اعمال قانون و تسریع در رسیدگی و حقوق قانونی آنها در زندان دستورات مناسبی صادر کرده بودند که می‌تواند بسیاری از مشکلات حاضر را رفع نماید. 

ایشان ابراز امیدواری کردند که با صبر و متانت و اجرای عدالت و قانون اسلامی برخی مشکلات رفع گردد. 

دیدار سراسقف کلیسای شرق آشوری با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار پاتریک ماردنخای چهارم سراسقف کلیسای شرق آشوری، احترام به دیگر مذاهب و ادیان الهی را سفارش دین اسلام به پیروان خود عنوان کرد. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ذاتاً اگر خواهان عمل به قرآن باشیم باید احترام ویژه‌ای برای ادیان آسمانی قائل شویم. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصمیم یک کشیش مسیحی مبنی‌بر بی‌احترامی به کتاب آسمانی مسلمانان تأکید کرد: همان‌طور که انتظار می‌رفت این اقدام زشت و غیرانسانی، مورد محکومیت پاپ و بسیاری از مسیحیان قرار گرفت، به نحوی که وی از اقدامات خود منصرف شد ولی چند نفر افراد جاهل و غیرمسئول اقدامات ناشایستی انجام دادند که طبیعتاً اعتراض مسلمانان را به همراه داشت و به ضرر خودشان تمام خواهد شد. 

ایشان افزود: علمای اسلامی همواره به پیروان دین اسلام تأکید کرده‌اند که از مقابله به مثل پرهیز کنند چرا که دین ما اجازه توهین به ادیان دیگر را نمی‌دهد. 

در ابتدای این دیدار پاتریک ماردنخای چهارم سراسقف کلیسای شرق آشوری با تشکر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در رعایت آزادی دیگر ادیان در اجرای مناسک و مراسم‌های مذهبی خود، تأکید کرد: امیدواریم برخی مسائل که در کشورهای غربی رخ می‌دهد تأثیری در روابط ادیان الهی با یکدیگر به همراه نداشته باشد. 

وی تصریح کرد: اقدامات و سخنان برخی افراد در آمریکا که ما آنها را روحانی نمی‌دانیم در خدمت مطامع سیاسی قرار گرفته و ما آنها را محکوم می‌دانیم. 

سراسقف کلیسای شرق آشوری افزود: توهین به قرآن توهین به انجیل است و هیچ مسیحی واقعی حاضر به این اقدام نیست. 

همچنین یوناتان بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از اقدام مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین مقام معظم رهبری در تغییر قوانین مربوط به دیات غیرمسلمانان، به بیان وضعیت آشوریان در جمهوری اسلامی ایران و سایر نقاط دنیا پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین