کد خبر: ۱۱۱۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۰

كشف 4 موميايي پرويي در ليما

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: 4 مومیایی با قدمتی بیش از 1000 سال متعلق به مردمان فرهنگی ناشناخته در پرو کشف شدند.

باستان‌شناسان پرویی در جریان کاوش‌های خود در محوطه تاریخی در شهر لیما پایتخت این کشور، موفق به کشف 4 مومیایی با قدمتی حدود 1150 سال در این کشور شدند.

این 4 مومیایی که شرایط بسیار خوبی دارند، متعلق به دوران پیش از اینکاها هستند و در بقایای مجموعه تاریخی مشهور هوآکا پوکلانا کشور پرو کشف شده‌اند. طبق یافته‌های باستان‌شناسان 4 مومیایی کشف شده به مردمان فرهنگ واری یا فرهنگ هوآری ـ که در هزاران سال قبل در پرو فعلی می‌زیسته‌اند و اطلاعات کمی درباره نحوه زندگی و آداب و رسوم آنها در دست است ـ تعلق دارند.

ماه گذشته نیز باستان‌شناسان کشور پرو در جریان کاوش‌های خود در مناطق جنگلی شمال این کشور، موفق به کشف 2 معبد با قدمتی 4000 ساله شدند که می‌توان آنها را قدیمی‌ترین معابد کشف شده در پرو لقب داد. این معابد با همکاری مردم محلی پیدا شده‌اند در کنار آنها استخوان‌هایی با قدمتی حدود 800 سال متعلق به قربانیان نوعی مراسم مذهبی بوده که نشان می‌دهد این معابد حداقل تا قرن 12 میلادی مورد استفاده بوده‌اند، در حالی که محققان عقیده دارند معابد کشف شده به مردمان تمدن ناشناخته براکاموروس تعلق دارند که در هزاران سال قبل بخش‌هایی از جنگل‌های آمازون که اکنون در پرو و اکوادور قرار دارند، زندگی می‌کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین