کد خبر: ۱۱۱۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۹

وزیر بازرگانی: مردم نگران نباشند، انبارها مملو از كالاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بازرگانی آخرین اقدامات این وزارتخانه در مورد ذخیره‌سازی برای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها را تشریح کرد. 

مهدی غضنفری که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در مورد برنامه‌ها و اقدامات وزارت بازرگانی درباره‌ ذخیره‌سازی در روزهای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد:‌ بسیاری از موجودی‌ها هستند که توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان تولید و توزیع می‌شوند که ما از این نوع موجودی‌ها داریم و انبارها مملو از کالاست. 

وی ادامه داد:‌ در کنار این موجودی‌ها، وزارت بازرگانی نیز با تعدادی مباشران بخش خصوصی همکاری دارد که بتوانند کار ذخیره‌سازی را انجام دهند. 

غضنفری در مورد آزادسازی این ذخایر اضافه کرد:‌ البته فکر کنم به صورت طبیعی نیاز نباشد که کار آزادسازی این ذخایر صورت بگیرد اما اگر مشکلی در بازار و یا در کالایی به‌وجود آید، وزارت بازرگانی این امکان را دارد که آزادسازی ذخایر را انجام دهد. 

وزیر بازرگانی خاطرنشان کرد: ‌بخش خصوصی برای کار معمولی خود ذخیره کرده است و این‌ها جواب می‌دهند و به احتمال زیاد نیاز نیست ذخیره‌های دیگر آزاد شود، فقط در شرایطی که بازار از کنترل خود خارج شود متعاقبا در بازار آزادسازی خواهیم داشت. 

به گفته وی ذخیره‌سازی توسط بخش خصوصی روال طبیعی کار است و بخش خصوصی در حال طی کردن مسیر طبیعی این کار است. 

غضنفری تصریح کرد:‌ مردم نگران نباشند، چرا که در صورت نیاز از آن ذخایر استفاده می‌شود. 

وی با بیان اینکه ‌ذخیره احتیاطی را هم مباشران بخش خصوصی انجام داده‌اند، در مورد اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در ایام نزدیک به شب عید و اتفاقاتی که در بازار ممکن است رخ دهد، اظهار کرد:‌ ما براساس همان تجربه‌ای که برای تنظیم بازار در شب عید داریم، برنامه‌ریزی می‌کنیم و اگر بعد از اجرای هدفمندسازی نیاز به تغییراتی باشد آن تغییرات را خواهیم داشت. 

وزیر بازرگانی در پایان یادآور شد:‌ در ایام شب عید نیز ذخیره‌سازی کالاها را مدنظر خواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین