کد خبر: ۱۱۱۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و گو با آفتاب:

ورود مجلس به نحوه بازنگری رشته‌های علوم انسانی در صورت مشاهده بی‌منطقی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: علی عباسپور تهرانی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص بازنگری برخی رشته‌های دانشگاهی علوم انسانی، اظهار داشت: این کار اگر با رعایت استاندارد کاری انجام شود مفید است زیرا در رشته‌های علوم انسانی گسترش بی‌رویه‌ای داشته‌ایم که از جمله آن معارف اسلامی و ادبیات فارسی است. 

وی ادامه داد: برخی از این رشته‌ها بدون این که مطالعه دقیقی روی آن انجام شود گسترش یافته و دانشگاه‌هایی که این رشته‌ها را ارائه می‌دهند با کمبود نیرو مواجه هستند. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: کاری که قرار است انجام شود باید براساس میزان تقاضا و نیاز جامعه برای این رشته‌ها باشد. 

نماینده تهران با بیان این که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نام 12 رشته‌ای که برای بازنگری انتخاب شده است بی‌اطلاع است، گفت: ما در قانون‌گذاری اختیار افزودن رشته دانشگاهی و یا کاستن و بازنگری از آن را به نهادهای مربوطه آن واگذار کرده‌ایم و در این راستا شورای عالی گسترش و شورای برنامه‌ریزی رشته و میان رشته ایجاد می‌کند و این اختیاراتی است که قانون‌گذار به این مجموعه‌ها داده و نمی‌توانیم ورود کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: البته اگر در مسیر این بازنگری‌ها اشکال و بی‌منطقی شاهد باشیم حتما ورود پیدا می‌کنیم. 

به گزارش آفتاب، مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی روز یکشنبه با اعلام اسامی 12 رشته علوم انسانی که توسعه و پذیرش دانشجو در آن‌ها منوط به بازنگری شده است، گفت: 70 درصد محتوای این رشته‌ها با محوریت بومی و دینی بازنگری می‌شود که بازنگری تا تابستان سال آینده نهایی می‌شود. 

به گفته ابوالفضل حسنی پذیرش و توسعه 12 رشته علوم انسانی شامل حقوق، مطالعات زنان، حقوق بشر، مدیریت، مدیریت فرهنگی و هنری، جامعه شناسی، علوم اجتماعی، فلسفه، روانشناسی، علوم تربیتی و علوم سیاسی منوط به بازنگری، بومی‌سازی و به روز کردن شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین