کد خبر: ۱۱۲۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
عماد افروغ:

برخوردهای شکلی با علوم انسانی مخرب و عامل عقب‌گرد در این حوزه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عماد افروغ گفت: از یک طرف خوشحالم که مقوله علوم انسانی دوباره مطرح شده و هم ناراحت هستم از این که با آن برخورد احساسی بشود. 

عماد افروغ درباره تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی‌بر اینکه گسترش 12 رشته علوم انسانی منوط به بازنگری در این رشته‌ها شود، گفت: شناختی که از شیوه پرداختن به مسائل مربوط به علوم انسانی در گذشته دارم ظاهرا مثل اینکه یک تندبادی در این زمینه شروع به وزیدن می‌کند و بعد از مدتی فروکش می‌کند. امیدوارم تصمیم جدید درباره 12 رشته علوم انسانی از آن جنس و سنخ نباشد.

این استاد دانشگاه و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم افزود: از کیفیت تصمیم اعلام شده برای گسترش 12 رشته علوم انسانی خبر ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی دارد در حال رخ دادن است. اما پدیده ای که برای خیلی‌ها در حد نگرانی است برای بنده در حد واقعیت است، که متاسفانه جنس برخورد با فرمایشات مقام معظم رهبری از جنس کمیت گرایی ناصحیح است یعنی سریع می‌خواهند اقدام به ارائه عدد، رقم و بولتن کنند.

عماد افروغ، برخوردهای شکلی در زمینه علوم انسانی را مخرب و عامل عقب گرد در این حوزه دانست و با توجه به وجوه نرم‌افزاری علم گفت: تا زمانی که یک معرفت‌شناسی صحیحی از فعالیتهای علمی مان به دست نیاوریم و اسیر و گرفتار معرفت شناسی کمیت گرای پوزوتیویستی باشیم به رشد علمی نمی رسیم. چه برسد که بحث علم بومی و متناسب با شرایط فرهنگی و تاریخی خود را به دست دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین