کد خبر: ۱۱۲۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
عسگری، رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک:

خطی انحرافی، اصول‌گرایی منهای روحانیت را طلب می‌کند

استقلال حوزه ضرورتی انکارناپذیر است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مجلس هفتم، بی‌اعتنایی به نام اصول‌گرایی به فرامین مقام معظم رهبری، تضعیف جایگاه مرجعیت به دین، تضعیف خانه ملت و مجلس قانون‌گذاری و همچنین نهاد حاکمیت مجمع تشخیص مصلحت نظام را زنگ خطر می‌داند. 

عسگری با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبی در قم ‌تداعی‌کننده حضور امام راحل(ره) در این شهر مقدس و با معنویت بود، خاطر‌نشان کرد: قم مرکز مرجعیت دینی و تولید اندیشه و فقاهت است. علوم اهل بیت عصمت و طهارت امروزه در این شهر تولید و نشر پیدا می‌کند و در یک کلمه کانون توجه جهانیان محسوب می‌گردد. 

رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، سخنان سنجیده و مهم مقام معظم رهبری در قم و دیدگاه‌های اظهار شده از سوی مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه در دیدارهای مختلف با معظم‌له را سندهای ارزشمند و ماندگاری دانست که منشور حوزه و چشم‌انداز آینده این مرکز فقهی، شیعی را سامان می‌دهد. 

وی افزود: آنچه که در این سفر برای حوزه مقدسه قم‌ حائز اهمیت بود، طرح مباحث ضروری از سوی اساتید و نخبگان حوزه بود. 

عسگری با اشاره به بایستگی‌های حوزه علمیه که سال‌ها پیش از این در حوزه کهن و بزرگ خراسان از زبان رهبری مورد تاکید قرار گرفته بود به بایستگی‌های جدید مورد تاکید معظم له پرداخت و اضافه کرد؛ از جمله موارد مهم بایستگی حوزه به جز دشمن‌شناسی و پرهیز از انفعال در این بیانات به تدوین نقشه جامع علمی ـ پژوهشی حوزه، توجه جدی به علوم میان رشته‌‌ای، تقویت انگیزه‌های معنوی و تولید توام با نشاط، اصلاح نگرش به فناوری اطلاعات و آی‌تی، اصلاح نظام آموزشی و تحقیق محور تعمیق هر چه بیشتر فضای نقد و تضارب فکری، توجه به هنر و اقتضاهای زمان، آینده‌پژوهی، توجه به جهانگردی و روزآمدسازی علوم دینی در این رابطه و همچنین مهندسی تبلیغ بر پایه تولید و توزیع صحیح پیام اشاره کرد و تصریح کرد: در این دیدارها مقام معظم رهبری مطلب مهم و اثرگذاری را تبیین کردند که نیاز ضروری حوزه بود. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم استقلال حوزه و تعامل با دولت را ضرورتی انکارناپذیر دانست و ادامه داد: در این رابطه افراط و تفریط صورت می‌گیرد که عدم دقت ممکن است ضررهای جبرا‌ن‌ناپذیری را در پی داشته باشد. 

عسگری تاکید کرد: شعار دیانت منهای سیاست که یک تفکر وارداتی از ناحیه مسیحیت تحریف شده است، به نام استقلال حوزه ممکن است علماء را به کنج عزلت بکشاند. 

وی افزود: در طرف مقابل کم نیستند سکولارها و حتی پیروان خط انحرافی اصول‌گرایی که اصول‌گرایی را منهای روحانیت طلب کرده و برای تحقق آن در آینده سیاسی ایران پول خرج می‌کنند و این افراد چه بدانند یا ندانند و چه بخواهند و یا نخواهند اسلام منهای روحانیت اسلام و اسلام منهای سیاست دو تز کار اصلی دشمن در جنگ نرم است. 

وی ادامه داد: اقدام شجاعانه مرحوم مدرس و امام خمینی(ره) و پیروان آنان در حوزه‌های علمیه برای ورود در سیاست برای خنثی‌سازی این توطئه شوم دشمن بود و اصول‌گرایی منهای روحانیت از این منظر خطر برای اسلام و نظام است. 

عسگری در پایان تاکید کرد: به نام اصول‌گرایی بی‌اعتنایی به فرامین رهبری، تضعیف جایگاه مرجعیت به دین، تضعیف خانه ملت و مجلس قانون‌گذاری و همچنین نهاد حاکمیت مجمع تشخیص مصلحت نظام زنگ خطر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین