کد خبر: ۱۱۲۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۹
انحلال یک دانشگاه در مجلس

وزیر بهداشت برای توضیح در مورد انحلال دانشگاه علوم پزشکی به مجلس می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور معاون پارلمانی وزیر بهداشت در جلسه کمیسیون، گفت: مقرر شد دکتر مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت در هفته جاری در کمیسیون حضور یابد و درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران پاسخ دهد. 

محمدرضا رضایی کوچی افزود: جلسه اول کمیسیون بهداشت و درمان در این زمینه برگزار شد و معاون پارلمانی وزیر بهداشت اظهار داشت که این انحلال به‌صورت قانونی و با پشتوانه علمی صورت گرفته و کلیه جوانب در این امر رعایت شده است.

وی یادآور شد: در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس این مسئله مطرح شد که با توجه به هیأت امنایی بودن دانشگاه آیا وزارت بهداشت از منظر قانونی می‌توانسته راساً نسبت به انحلال دانشگاه اقدام کند یا خیر.

رضایی کوچی اضافه کرد: این مسأله مورد ابهام اعضای کمیسیون بهداشت است که از همین رو مقرر شد امیدوار رضایی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اداره حقوقی مجلس در این زمینه استعلام قانونی بگیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقرر شد وزیر بهداشت برای پاسخ‌گویی در این زمینه در هفته جاری به مجلس بیاید. 

دانشگاه علوم پزشکی ایران از روز شنبه 8 آبان ماه 89 بر اساس ابلاغ مصوبه شماره 677/110 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری منحل شده است.
 
کلیه فعالیت‌های بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلیه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین