کد خبر: ۱۱۲۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران:

دولت باعث گرانی آرد شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران گفت: دولت با وضع تعرفه برای واردات و چند نرخی کردن آرد باعث گرانی آن شده است. 

در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت بازرگانی دولتی ایران هماهنگی لازم را با واحدهای نان فانتزی برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها انجام داده است، گفت: در حال حاضر قیمت گندم 3381 ریال است و شرکت بازرگانی دولتی ایران پیشنهادی داده تا در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، گندم را کیلویی 250 تومان به کلیه واحدهای نانوایی بفروشد که قیمت آرد آن تقریبا هر کیلوگرم 320 تومان می‌شود. 

وی ادامه داد: این پیشنهاد تاکنون اجرایی نشده است و منتظر دستور رئیس‌جمهور هستیم.

کرمی افزود: نظر ما این است که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به نانوایی‌ها کمک می کند، چرا که با قیمت 75 ریالی آرد به واحدهای دولتی پز ما با قاچاق آرد و نشت آرد مواجه هستیم و تا زمانی که قیمت آرد و گندم تک نرخی نشود، تولید نان اصلاح نمی‌شود. 

رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران گفت: این قانون باعث می‌شود تا رقابت سالمی در صنف نانوایان اتفاق بیفتد. 

وی با اشاره به گران شدن قیمت آرد در یک ماه اخیر گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم آرد 450 تا 460 تومان است در حالی که یک ماه پیش ما آرد را هر کیلوگرم 390 تومان می‌خریدیم، این درحالی است که قیمت جهانی گندم خیلی کمتر از این و هر تن 250 دلار است.

وی با بیان اینکه چند نرخی بودن قیمت آرد واحدهای نان فانتزی را عقب نگه‌داشته است، گفت: دولت با وضع تعرفه 70 درصدی به ما اجازه نمی‌دهد تا واردات گندم داشته باشیم و این اشکالات مربوط به شرکت بازرگانی دولتی ایران است. 

کرمی در واکنش به این سوال که به نظر شما دولت آرد را گران کرده است، گفت: بله، دولت با افزایش تعرفه و تعیین قیمت برای آرد باعث شده است تا آرد گران شود.

وی در واکنش به این سؤال که آیا به شما اعلام شده است زمان هدفمند کردن یارانه آرد و نان چه زمانی است، گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران به ما نامه نوشته بود تا برای تحویل گندم 250 تومانی مراجعه کنید اما خبری نشد و گفتند منتظر دستور رئیس‌جمهور هستیم. 

رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کدام از واحدهای تولید نان فانتزی هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و افزایش مواد اولیه نظیر شکر، روغن و بهبود دهنده‌های خمیر با گندم 250 تومانی قیمت نان فانتزی ثابت می‌ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین