کد خبر: ۱۱۳۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۱
بر اساس مصوبه امروز مجلس؛

۲۵ درصد نياز استخدامی به فرزندان شهدا و ايثارگران اختصاص يافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس مصوبه امروز مجلس، دستگاه‌های اجرايی موظفند حداقل ۲۵ درصد نياز استخدامی خود را از ميان فرزندان شهدا، جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آزادگانی که حداقل ۵ سال سابقه اسارت دارند، به فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر، بدون الزام به رعايت شرط سنی، تحصيلی و آزمونی تامين و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

تسهيلات ويژه مربوط به خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان امروز مورد تصويب نمايندگان مجلس قرار گرفت.

در ادامه بررسی برنامه پنجم توسعه، در بخش ايثارگران نمايندگان ماده ۴۸ را مورد بررسی قرار دادند.

در اين ماده به منظور استمرار، توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، در جهت حفظ کرامت ايثارگران با اولويت عرضه منابع مالی ، فرصت‌ها، امکانات و تسهيلات و امتيازات به ايثارگران (پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا) و همچنين جانبازان، آزاداگان و افراد تحت تکفل آنها مواردی تصويب شد.

بر اين اساس فرزندان شهدا از کليه امتيازات و مزايای مقرر در قوانين و مقررات مختلف برای شخص جانبازان ۵۰ درصد به استنثاء تسهيلات خودرو، حق پرستاری، کاهش ساعات اداری، قانون حالت اشتغال و سهميه کنکور برخوردارند.

همچنين تامين ۱۰۰ درصد هزينه درمانی ايثارگران شاغل و افراد تحت تکفل آنان به عهده دستگاه‌های اجرايی و هزينه درمانی ايثارگران غيرشاغل و افراد تحت تکفل آنان به عهده بنياد شهيد و امور ايثارگران می‌باشد.

کليه دستگاه‌های اجرايی نيز موظف هستند تا ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی خود را در چهارچوب موافقتنامه مبادله شده با معاونت، صرف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت کنند.

براساس بند ديگر اين ماده به منظور کاهش هزينه‌های مهندسی ساخت مسکن برای خانواده شهدا و ايثارگران، بنياد شهيد امور ايثارگران مجاز است با رعايت قانون نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان تا ۱۰۰ درصد هزينه‌های خدمات مربوطه را برای يک بار و حداکثر برای يکصد متر مربع تامين نموده و هزينه آن را در بودجه سنواتی پيش‌بينی کند.

براساس اين ماده همچنين ۱۰۰ درصد هزينه‌های ثابت و متغيره ثبت‌نام هر ترم دانشگاه آزاد اسلامی، پيام نور، دانشگاه و موسسات آموزش عالی غيرانتفاعی و دوره‌های غيرانتفاعی دانشگاه‌های دولتی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد و آزادگان با سابقه حداقل ۵ سال اسارت غير شاغل در دستگاه‌های اجرايی، توسط بنياد شهيد امور ايثارگران و چنانچه شاغل در دستگاه‌های اجرايی باشند، توسط دستگاه اجرايی مربوطه تامين و پرداخت می‌شود.

براساس بند ديگر ماده ۴۸ اعطای بورس تحصيلی داخل و خارج کشور به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، آزادگان حداقل ۵ سال اسارت و فرزندان شهدا و درخصوص اعزام به خارج ،مشروط به احراز شرايط علمی موضوع قانون اعزام، صورت می‌گيرد.

همچنين دستگاه‌های اجرايی موظفند حداقل ۲۵ درصد نياز استخدامی خود را از ميان فرزندان شهدا، جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آزادگانی که حداقل ۵ سال سابقه اسارت دارند، به فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر، بدون الزام به رعايت شرط سنی، تحصيلی و آزمونی تامين و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند و نيز ۵ درصد سهميه استخدامی به جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص می‌يابد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین