کد خبر: ۱۱۳۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۳

گاف بزرگ‌ترین رسانه فارسی دنیا: نقش ركسانا در حوادث بعداز انتخابات!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی كه ركسانا صابری، خبرنگار ایرانی-آمریكایی یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران را ترک كرده بود، باشگاه خبرنگاران صداوسیما كه خود را بزرگ‌ترین خبرگزاری فارسی‌زبان دنیا (!) دانسته، او را یكی از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دانست و به نقل از وی به تحلیل نقش توییتر و فیس‌بوک در ناآرامی‌های بعد از انتخابات پرداخت!

سایت آینده نوشت: ركسانا صابری را تقریباً در ایران همه می‏شناسند و بخش زیادی از مردم نیز به سرنوشت پرونده‏اش، از آغاز تا پایان آگاهی دارند كه طبیعتاً آگاهی اهالی رسانه نسبت به سایرین بیشتر است و بهتر می‏دانند در سیر آن پرونده چه گذشت. صابری، خبرنگاری ایرانی-آمریكایی از پدری ایرانی و مادری ژاپنی است. او خبرنگار رسانه‌های بین‌المللی مهمی از جمله رادیوی عمومی ملی، رادیو واتیكان، شبكه فاكس و بی‌بی‌سی بوده و نیز بنابر ادعای فاكس‌‌نیوز به صورت پاره‌وقت در یكی از وب‌گاه‌های انگلیسی‌زبان مجمع تشخیص مصلحت نظام كار می‌كرده است.

او ابتدا در تاریخ 22 بهمن 1387، بخاطر خرید یک بطری شراب دستگیر شد و طبیعتاً مشكل جدی برایش پیش نیامد. اما پس از آن به خاطر فعالیت خبرنگاری با وجود عدم تمدید مجوز فعالیت توسط دولت ایران، در شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب مورد پیگرد قضایی قرار گرفت و سپس به جاسوسی برای آمریكا، متهم و در 29 فروردین ماه 1388 توسط قاضی دادگاه به تحمل ۸ سال زندان محكوم شد.
 
وكیل وی پس آزادی‏اش از زندان تایید كرد كه ركسانا صابری از یكی از اسناد محرمانه مجمع تشخیص مصلحت نظام كپی گرفته و آن را بدون اینكه مورد استفاده قرار دهد نزد خود نگاه داشته است. پس از حملات اوباما، كلینتون و برخی مقامات دیگر و سوار شدن رسانه‏های بیگانه بر موج ركسانا، احمدی‌نژاد در نامه‌ای از سعید مرتضوی دادستان وقت تهران خواست، ترتیبی اتخاذ كند تا رسیدگی به اتهامات ركسانا صابری با دقت كامل و رعایت قسط و عدل و جمیع موازین قانونی صورت گیرد.

بدین ترتیب دادگاه تجدیدنظر در تاریخ 20 اردیبهشت ماه تشكیل شد و اتهام «جاسوسی» به «جمع‌آوری اسناد و مدارک علیه نظام جمهوری اسلامی» تغییر یافت تا حكم اولیهٔ ۸ سال حبس تعزیری به ۲ سال حبس تعلیقی كه تا ۵ سال اجرا نخواهد شد، تغییر یابد و ركسانا صابری یک روز بعد، از زندان اوین آزاد شود.
 
وی سپس در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، به همراه پدر و مادرش، تهران را به مقصد وین در كشور اتریش ترک كرد و از آنجا عازم ایالات متحده آمریكا، كشور محل اقامتش شد تا تازه فعالیت‏هایش را آغاز كند و پای ثابت برنامه‏های ضد نظام ایران شود و حتی در خصوص حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اظهارنظرهایی داشته باشد. اما علی‌الظاهر او تنها اظهارنظر نداشته و خودش نیز در تهران بوده و نقش داشته است!

او كه یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری با رویه فوق‌الذكر ایران را ترک كرده بود، در اخبار مهم باشگاه خبرنگاران صداوسیما كه به عنوان بزرگ‌ترین خبرگزاری فارسی زبان دنیا (!) مطرح می‏شود، به عنوان بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شد تا مردم دنیا حسابی به این سبک خبررسانی بخندند. در صدر خبر خبرگزاری متصل به رسانه ملی آمده است: «"ركسانا صابری" خبرنگار و نویسنده آمریكایی كه سال گذشته و درجریان اغتشاشات به جرم همكاری با سرویس جاسوسی آمریكا "سیا" مدتی را در ایران بازداشت بود، درمصاحبه اینترنتی با خبرگزاری نیمان واچ داگ از مداخله سایت‌های اجتماعی آمریكا، چون "توییتر" و "فیس بوک" در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات سال گذشته ایران سخن گفت...» تا نتوان به خبری كه صدرش به كلی دروغ است، اعتماد كرد.

با این‌گونه خطاها رسانه ملی كه باید به گونه‏ای اطلاع‌رسانی نماید تا اعتماد مردم را بیش از گذشته بازیابد، اینچنین با پای خود به ناكجاآباد می‏رود تا عملاً مخاطبانش به رسانه‏های بیگانه كه گاه اطلاع رسانی شان حتی ضد ایران دقیق تر است، پناه ببرند و رسانه‏های داخلی مجبور باشند برای جبران اشتباهات این سازمان عظیم، دنبال مچ‌گیری از رسانه‏های اپوزیسیون باشند و همواره از مردم این اعتراضات را بشوند كه مثلاً "با BBC یا FARSI 1 چه كار دارید؟ اگر عرضه دارید، رسانه ملی را قوی تر از اینها نمایید تا كسی آنها را نبیند"

آیا بهتر نیست وقتی این روندها اینچنین باعث بی اعتمادی مردم می شود، در عوض توسعه كمی بدون پشتوانه كیفی، در پی بهبود همین وضع موجود برآییم تا جوانان برنامه‏‌های ورزشی یا تفریحی را از یک شبكه ماهواره‏ای، اخبار را از شبكه‏ ماهواره‏ای دیگر و فیلم و سریال را نیز از شبكه دیگر مشاهده نكنند و دغدغه ‏ها برای تخریب و تغییر آرام و مستمر فرهنگ و باورهای مسلمانان از همین دریچه به حداقل برسد؟ آیا ضرغامی و همكارانش تصور كرده‏اند، اوضاع خیلی خوب است و حجم عظیمی از مردم كه روز‌به‌روز در حال گسترش است، تنها برای كلاس! دیش ماهواره نصب می‏كنند؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
0
0
حرف حساب جواب نداره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین