کد خبر: ۱۱۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۰

تقابل جدی معتقدان به حكومت اسلامي و جمهوري‌‏ اسلامي

آفتاب‌‌نیوز : تا جایی که به اعتقاد مصطفی درایتی تقابل بين معتقدان به حكومت اسلامي و جمهوري‌‏ اسلامي در عرصه سياست ايران رنگ و بوي جدي‌‏تري به خود گرفته است و همه افرادي كه به ديدگاه‌‏هاي امام(ره) معتقدند در برابر مخالفان امام قرار گرفته‌‏اند. 

این عضو ارشد جبهه مشارکت در توضيح این دو نگرش می گوید: يك نگرش با انديشه‌‏هاي امام(ره) مخالف است و به "حكومت اسلامي" اعتقاد دارد و در مقابل آن نگرشي قرار دارد كه از پيش از انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) براي تشكيل نظام "جمهوري اسلامي" تلاش كرده است. 

به گفته درایتی جريان مخالف امام(ره) به دليل گستردگي جبهه حاميان ديدگاه امام(ره) توانايي مقابله با آن را ندارد.
درايتي در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات آينده مجلس خبرگان رهبري، خواهان تغيير ضوابط و قوانين اين انتخابات به گونه‌‏اي شد كه امكان حضور گسترده ديدگاه‌‏هاي مختلف سياسي در آن فراهم گردد.

به این ترتیب مشاور سابق رئيس‌‏جمهوري در امور روحانيت اين امر كه حضور در مجلس خبرگان رهبري تنها به روحانيون مختص شود را مناسب نمی داند و معتقد است که این روند بايد تغيير كند و متخصصان عرصه‌‏هاي ديگر نيز بايد بتوانند در انتخابات مجلس خبرگان رهبري شركت كنند. 

به اعتقاد درايتي، ساز وكارهاي انتخابات آينده مجلس خبرگان ممكن است به سمتي برود كه به افزايش حضور جوانان در اين مجلس بينجامد. اما با این حال تحقق این امر را تنهازمینه ساز حضور تندروان يك جريان سياسي می داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین