کد خبر: ۱۱۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۷
لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی:

افتخار نیست که سالی بیش از یک میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران جهادکشاورزی، تصریح کرد: در موضوع استقلال کشور در محصولات استراتژیک و نیز جلوگیری از واردات که به کشاورزان و دامپروران لطمه می‌زند ایستادگی کنید. 

همایش مدیران وزارت جهادکشاورزی بهانه ای شد تا رئیس پارلمان در جریان دستاورد‌های عظیم این بخش قرار بگیرد.

تاکید بر روی قابلیت‌های وزارت جهاد همانند دوران دفاع مقدس به محور سخنان علی لاریجانی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه کشور ما در شرایط خاصی به‌سر می‌برد اظهار داشت: کشور ما از شرایط خاصی در بدو پیروزی انقلاب برخوردار بوده است. حضرت امام(ره) مکتبی را پایه‌گذاری کردند که در آن اسلام ناب محمدی، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و مبارزه با ظلم درخشش داشت. اگر از این مجموعه به عنوان مکتب فکری یاد کنیم باید گفت که این مکتب بوده است که ما را پس از پیروزی انقلاب به جایگاهی رسانده که امروز نفوذ کلام جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری آن در منطقه و جهان را شاهد هستیم.

وی افزود: در این سال‌ها افراد مختلفی با گرایش‌های ظاهری متفاوت در ایالات متحده سر کار آمدند، اما همه آنها در یک موضوع مشترک بودند که آن مبارزه با انقلاب اسلامی و ضیق گرفتن به ملت ایران بوده است. ممکن است آنها در ادبیات‌شان متفاوت بوده باشند. کما این‌که رییس‌جمهور اخیر این کشور از جمله آنها می‌باشد، اما استراتژی آنها یکسان است.

لاریجانی در لابه لای سخنان خود به تلاش‌های آمریکا در ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه و اعتراف وزیر خارجه این کشور به این موضوع اشاره و تصریح کرد: آنها اکنون اعتراف می‌کنند که در این امر اشتباه کرده‌اند. این در حالی است که همین الان نیز در حال کمک به این گروه‌های تروریستی می‌باشند و این از ذره‌بین افراد نافذ در منطقه مغفول نمی‌ماند.

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد آمر تمام دغل‌کاری‌ها و رفتارهای مزورانه هزینه‌هایی به ما وارد کرد و در عین حال برای ما گشایش‌هایی داشت؛ چرا که برای بنیه دفاعی ما استقلال ایجاد کرد. امروز نیز که آنها بحث تحریم را دنبال می‌کنند می‌توانیم دو نوع رویکرد داشته باشیم؛ یک رویکرد عزت‌مدارانه است که زحمت اولیه اما پاداش بعدی را در بر دارد و رویکرد دیگر رویکرد کسانی است که نفلگی ذهنی دارند و می‌گویند ما باید افکارمان را تغییر دهیم. این در حالی است که تغییر رفتار ما به معنای آن است که باید از مکتب امام خمینی(ره) دست برداریم.

البته تاکید بر خود کفایی و تبدیل تهدید به فرصت مورد اشاره لاریجانی قرار گرفت وی با بیان این مساله اظهار داشت : اگر می‌خواهیم زیر بار توصیه‌های سیاسی بیگانه نرویم. اگر می‌خواهیم آنها شرایط سیاسی خود را در کانون جریان بیداری اسلامی تحمیل نکنند، باید به این خودکفایی دست یابیم .وی در این راستا به ویژگی‌های جهادکشاورزی اشاره و تصریح کرد: شما باید این هدیه را به ملت بدهید و به آنها بگویید که می‌توانند به آرمان‌های امام تکیه کنند، در حالی که شما به عنوان سربازان این مردم نیازهای اولیه آنها را تامین می‌کنید تا آنها به سوی بیگانه دست دراز نکنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با استراتژیک خواندن این وزارتخانه برای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: تا وقتی چرخه کار فعالیت کشاورزی و دامپروری را اقتصادی نکنید همیشه با مشکل مهاجرت از روستاها به شهرها مواجه خواهیم بود؛ لذا باید طرح‌ها طوری تدوین شود که این چرخه اقتصادی باشد.

وی با اشاره به بندهای پیش‌بینی شده در برنامه پنجم در بخش آب و کشاورزی، اظهار داشت: در بخش مربوط به منابع آب مشکل عدم تعادل در سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌های مختلف را داریم که در این موضوع پیش‌بینی شده است که تا آخر برنامه وضعیت 25 درصد بهبود یابد. هم‌چنین وزارت جهادکشاورزی را موظف کردیم که طرح‌های تعادل‌بخشی، احیای قنوات، بهبود و اصلاح انتقال آب را با کمک وزارت نیرو سامان دهد.

لاریجانی از تدوین پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی برای گنجاندن در برنامه استقبال کرد و گفت: اراده مجلس کمک به بخش کشاورزی و دامپروری است. البته این کمک نباید صدقه‌ای باشد بلکه باید فرمول‌بندی اقتصادی داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
0
به واردات میلیاردی افتخار نمیکنند! به ضعیف نگه داشتن مردم کشاورز افتخار میکنند! فرامرز حسینی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین