کد خبر: ۱۱۳۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۴
درخواست فراکسیون دانشگاهیان مجلس برای دیدار با مقام معظم رهبری به‌منظور تلطیف فضای فعلی

بی‌تفاوتی و غیرسیاسی شدن دانشجویان به ضرر نظام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی، در دیدار با حجت الاسلام محمدیان نماینده نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها خواستار فراهم شدن زمینه ملاقات اعضای این فراکسیون با مقام معظم رهبری شد. 

مصطفی کواکبیان طی سخنانی در نشست مشترک فراکسیون متبوعش با نماینده نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار داشت که فراکسیون دانشگاهیان مجلس در بین بیش از 30 فراکسیون مجلس با 80 عضو و 64 عضو هیأت علمی دانشگاه فعال‌ترین فراکسیون مجلس است. 

وی از نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها خواستار دیدار اعضای این فراکسیون با مقام معظم رهبری شد و افزود: دیدار اعضای فراکسیون با مقام معظم رهبری و بیان نظرات در تلطیف فضای فعلی لازم است. 

نماینده مردم سمنان در خانه ملت، خواستار ارتباط سیستماتیک فراکسیون دانشگاهیان با دفتر مقام معظم رهبری شد و گفت: نهضت نرم‌افزاری نیازمند نیروی انسانی بسیار قوی از لحاظ علمی و معنوی است که بتواند از عهده شرایط امروز جامعه برآید. این مهم با ارتباط سیستماتیک بین اعضای فراکسیون و دفتر مقام معظم رهبری با توجه به پتانسیل علمی و معنوی که فراکسیون دارد بهتر قابل مطرح شدن است. 

کواکبیان خواستار حفظ جنبه پدرمأبانه نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها شد و افزود: نهاد درمسائل مختلف باید جنبه پدری خود را حفظ کرده و فراتر از تشکل‌ها و مسائل رفتار کند. گاهی در برخی دانشگاه‌ها، نهاد در یک طرف قرار می‌گیرد، در صورتی که باید به‌گونه‌ای رفتار کند تا بتواند موضوعات پیش آمده را به درستی مدیریت کند. 

این استاد دانشگاه با ابراز تاسف از برکناری برخی از اساتید دانشگاهی و زندانی شدن برخی دانشجویان به دلیل حوادث پس از انتخابات، گفت: این امور باید به‌گونه‌ای مدیریت می‌شد که امروز شاهد چنین وضعی نبودیم. 

رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیرعلوم، اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مطرح کرده است ولی دانشگاه‌ها آن را اجرا نمی‌کنند، گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها با تساهل و تسامح دانشگاه‌ها حل نمی‌شود. 

رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس، با انتقاد از جوی که منجر به سکوت بیش از حد دانشگاه‌ها شده است، گفت: سکوت بیش از اندازه دانشگاه‌ها به نفع نظام نیست، بی‌تفاوتی و غیرسیاسی شدن دانشجویان به ضررنظام است. به اعتقاد بنده مباحث سیاسی و علمی باید با رعایت مسائل مهم در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین