کد خبر: ۱۱۳۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰

چرا آیت‌الله وحید خراسانی به دیدار مقام معظم رهبری نرفت؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام خسروپناه عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در هماش علمی آینده انقلاب اسلامی و تحلیل مسائل سیاسی کشور که روز چهارشنبه همزمان با عید سعید قربان در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به ناگفته‌هایی از شخصیت مقام معظم رهبری اشاره کرد.

خسروپناه در بخشی از سخنانش گفت: برخی می‌گویند پس چرا حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در سفر اخیر رهبری به قم به دیدار ایشان نرفت؛ ایشان شخصا فرزندان خود را فرستادند. تشخیص من این است که ایشان دغدغه مهمی نسبت به اهل سنت در کشور دارند و معتقدند که اهل سنت دارند خیلی در این کشور میدان می‌گیرند، مقام معظم رهبری نیز معتقدند که باید با محبت رابطه شیعه و سنی تقویت شود تا هم شیعیان در دیگر کشورها در امنیت باشند و هم شیعه و سنی بتوانند در جهان در برابر استکبار بایستند، حکم اولیه اسلام هم همین است. آیت‌الله وحید خراسانی حفظ نظام را واجب می‌دانند.

خسروپناه تصریح کرد: تعبیر و تشخیص من این است که ایشان می‌گوید من وقتی به دیدار رهبری بروم باید نسبت به این مسأله اعتراض کنم و ایشان هم معذوریت‌هایی دارند؛ بالاخره بین مراجع و علما یک سلسله روابط خاصی است و الا اصلا این‌گونه نیست که حضرت آیت‌الله وحید خراسانی مخالف نظام باشند، ایشان حفظ نظام را هم واجب می‌دانند.
وی افزود: آن‌گونه که ما می‌دانیم و 12 سال هم خدمت حضرت آیت‌الله وحید خراسانی بودیم، نظرات ایشان در مسأله ولایت فقیه نظر مرحوم آیت‌الله خویی است و لذا حتی ایشان وقتی می‌خواستند بحث بیع را مطرح کنند، ایشان احتراما گفتند من بحث را مطرح نکنم چون ممکن است تضعیف نظام تلقی شود و درست نیست، لذا وارد بحث ولایت فقیه نشدند و باید توجه داشت که رابطه رهبری با مراجع تقلید فوق‌العاده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین