کد خبر: ۱۱۴۲۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۸

وزیر دفاع از آغاز طراحی موشک‌های اس ۳۰۰ خبر داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه گفت که ساخت موشک «اس۳۰۰» در ایران در مراحل طراحی قرار دارد ولی افزود که ساخت این موشک‌های پدافندی در داخل ایران «یک کار زمان‌بر» است.

وزیر دفاع در حاشیه مراسمی در خرم‌آباد لرستان در این‌باره افزود: ساخت سامانه پدافند موشکی اس۳۰۰ در داخل ایران «یک کار زمان‌بر» است.
 
وی در مورد این سامانه گفت: «در حال حاضر ما دفاع خودمان را بدون موشک اس۳۰۰ نیز به خوبی شکل داده‌ایم، با این وجود همواره به دنبال محصولات جدیدتر و بهتر در این عرصه هستیم.» 

  وزیر دفاع روز هم‌چنین درباره فسخ قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۳۰۰ از سوی طرف روسی گفت: «هم‌اکنون در حال طی کردن مراحل حقوقی دریافت غرامت از روسیه هستیم.»

وزیر دفاع روز یکشنبه همچنین از نزدیک بودن زمان آغاز طراحی هواپیماهای مسافربری در نوع‌های بالاتر از ایران ۱۴۰ در وزارت دفاع خبر داد.

وی با اظهار اینکه «در حال حاضر هواپیمای ایران ۱۴۰ در کشورمان در حال تولید است» از بررسی ساخت «انواع مختلف هواپیماهای مسافربری» خبر داد.

موشک‌ ضدهوایی اس ۳۰۰ قادر است هواپیمایی را در ارتفاع ۳۰ کیلومتر و در فاصله ۱۵۰ کیلومتر هدف قرار دهد و قابلیت رهگیری ۱۰۰ هدف را به صورت همزمان دارد. 

ایران در سال ۲۰۰۵ قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰ را با روسیه امضا کرده بود، اما مسکو پس از به تعویق انداختن چندین‌باره تحویل این سامانه، اواسط مهر‌ماه سال جاری اعلام کرد در راستای اجرای آخرین قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه کشورمان، از تحویل این سیستم پدافند هوایی به ایران خودداری خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین