کد خبر: ۱۱۵۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۲

کلاهبرداری 370 میلیونی توسط زندانیان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته فرمانده انتظامی استان تهران، افرادی که از داخل زندان و با همکاری بستگان و آشنایان خود با برقراری تماس تلفنی با کسبه شهرهای مختلف کشور از آنان 370 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، «سردار علیرضا اکبر شاهی» فرمانده انتظامی استان تهران در تشریح جزئیات این خبر گفت: از اوایل سال جاری به دنبال دریافت شکایت‌های متعددی از کسبه شهرهای مختلف مبنی‌بر کلاهبرداری از آنان، پیگیری‌ها از سوی ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان تهران صورت گرفت و مشخص شد تعدادی از زندانیان یکی از زندان‌های کرج با شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از کسبه استان‌های مختلف کشور می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین با انجام تحقیقات گسترده اطلاعاتی مشخص شد افراد زندانی از طریق آگهی‌های روزنامه‌ها یا 118 و یا از طریق دوستان و بستگان‌شان در بیرون از زندان ، اطلاعاتی از بازاریها و افراد کاسب که اکثرا آژانس‌های باربری‌، رستوران‌ها‌، آژانس‌های مسافرتی و ... بودند به دست آورده و با استفاده از تلفن همگانی زندان، ضمن تماس با آنها خود را از افراد مشهور همچون پزشک، مهندس و .... معرفی و به شیوه‌های مختلف از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

اکبر شاهی در خصوص نحوه و شیوه کلاهبرداری این افراد گفت: زندانیان با رستوران‌ها، آژانس‌های باربری، آژنس‌های مسافرتی و ... تماس گرفته و خود را پزشک، مهندس و ... معرفی کرده و با دادن سفارش غذا و یا استفاده از خدمات و ... برای پرداخت مبلغ آن به بهانه اینکه فرصت مراجعه حضوری ندارند، از صاحب رستوران یا آژانس‌ها می‌خواستند کارت عابر بانک خود را به یکی از کارگران خود داده تا از این طریق مبلغ مورد نظر به حساب عابر بانک واریز شود.

فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه اظهار داشت: پس از مراجعه کارگران به عابر بانک‌ها، زندانیان با تماس تلفنی با او از وی می‌خواستند موجودی کارت را اعلام کند و سپس از آنجایی‌که اکثر این افراد از سیستم جابجایی مبلغ از طریق کارت مهارت نداشتند، زندانی از طریق گزینه انگلیسی سیستم عابربانک با دادن اطلاعات غلط و گفتن مبلغ به عنوان کد به جای واریز نمودن مبلغ، مبلغ مورد نظر را از حساب طرف مقابل خارج کرده و به حسابی که قبلا از طریق دوستان و یا بستگان زندانیان در بانک افتتاح شده بود واریز می‌کردند.

سردار اکبر شاهی بیان کرد: تحقیقات ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان تهران مشخص کرد حساب‌هایی که از طریق زندانیان مبالغ کلاهبرداری شده به آنها واریز می‌شد، اکثرا مربوط به بستگان و یا دوستان زندانیان بوده که خارج از زندان برای آنها حساب باز می‌کردند و معمولاً در هنگام افتتاح حساب اطلاعات جعلی به بانک ارائه می‌دادند و بابت این موضوع درصدی از مبالغ کلاهبرداری شده نیز به آنان تعلق می‌گرفت.

وی افزود: تاکنون 42 نفر که با همین شیوه از آنان کلاهبرداری شده با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام شکایت کرده‌اند که تحقیقات در خصوص شکایت آنها ادامه دارد و تاکنون 51 نفر متهم و کسانی که با دادن شماره حساب با زندانیان همکاری می‌کردند نیز شناسایی که بیشتر آنها دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: زندانیان با استفاده از این شیوه توانسته‌اند از افراد کاسب در شهرهای اصفهان، میمه، کیش، استان تهران، بوشهر، ارومیه، بیرجند، شیراز، شازند اراک، گنبد، سرعین، بندر ماهشهر، قوچان، آمل، گرگان، قم و ... مبلغی در حدود 370 میلیون ریال کلاهبرداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
0
0
شما از این توضیحات جناب سردار قانع شدید؟
با مسئولین بانک‌ها که این حساب‌ها در آنها افتتاح شده بودند چه برخوردی شد؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین