کد خبر: ۱۱۷۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۳

5 سال عدم نمایش عصر جمعه؛ برایم راز باقی‌مانده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم سینمایی عصر جمعه به کارگردانی مونا زندی و تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری پس از 5 سال که از ساخت آن می‌گذرد، در سینماهای تهران اکران شد و در مدتزمان یک هفته پس از اکران؛ این فیلم با استقبال تماشاگران مواجه شده است. 

جهانگیر کوثری(تهیه‌کننده این فیلم) ضمن خرسندی از اکران این فیلم و استقبال آن ازسوی مخاطبان گفت: هنوز برای من دلایل به نمایش درنیامدن این فیلم در طول 5 سال ناشناخته است.
 
درحالی که تمامی مراحل ساخت این فیلم از زمان دریافت پروانه ساخت و پروانه نمایش؛ به صورتی قانونی و با هماهنگی اداره کل نظارت ارزش‌یابی انجام شده بود؛ اما این فیلم پس از ساخت؛ برای مدت 5 سال اجازه نمایش پیدا نکرد. 

وی ادامه داد: فیلم عصر جمعه در سال 85 در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و در 9 بخش نامزد دریافت جایزه شد و جایزه بهترین کارگردانی را در بخش فیلم‌های اول به دست آورد اما درحالی که بعداز جشنواره پروانه نمایش فیلم هم صادر شده بود؛ بازهم امکان اکران پیدا نکرد و همچنان دلایل عدم اکران این فیلم برای من مانند یک راز باقی مانده است. 

کوثری با اشاره به عملکرد حرفه‌ای تیم سازنده این فیلم گفت: موضوع فیلم بسیار بکر است و کهنه نشده؛ به همین دلیل امروز نیز مخاطبان از آن استقبال می‌کنند. 

وی درباره اینکه چرا قرار بود این فیلم به شبکه نمایش خانگی برود،‌ گفت: زمانی که سرمایه یک فیلم مدت 5 سال راکد می‌ماند، تهیه‌کننده ناچار است که ضررهای فیلم را به حداقل برساند به همین دلیل ما در دوره جدید معاونت سینمایی درخواست صدور پروانه نمایش برای عرضه در شبکه نمایش خانگی را کردیم که در طول مسیر با هماهنگی‌های لازم؛ اجازه نمایش فیلم به صورت خارج از گروه توسط اداره کل نظارت ارزش‌یابی صادر شد. 

وی گفت: اکران خارجی فیلم نیز امکان‌پذیر شده است. 

کوثری درباره سایر فعالیت‌های خود گفت: پروانه نمایش فیلم یک شب به کارگردانی نیکی کریمی صادر نشده است ناچار به‌دنبال دریافت پروانه نمایش آن هستیم ضمن آنکه به دنبال نمایش فیلم سوت پایان به کارگردانی نیکی کریمی و گلو گاه به کارگردانی ابراهیم معیری در جشنواره فیلم فجر هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین