کد خبر: ۱۱۷۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱

نماینده مجلس: فیس‌بوک، تویتر و بالاترین 3 سایت عمده جهان را تشکیل می‌دهند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باید برای مقابله از روش‌های سلبی بیرون بیاییم و روش‌های ایجابی را مورد توجه قرار دهیم. 

بیژن نوباوه با حضور در نشستی با عنوان "جنگ نرم و رسانه" که از سوی کانون بانوان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان این‌که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در قرن بیست و یک دنیا را وارد فضای جدیدی کرد، گفت: برای این‌که بگوییم ما می‌توانیم، اول باید ثابت کنیم که قدرتمند هستیم. 

وی در ادامه با بیان این‌که آمریکا جنگ تمدن‌ها در حوزه ایدئولوژیک با حادثه یازده سپتامبر کلید زد، گفت: اگر می‌بینید آمریکا در حادثه‌ای ساختمانی را فرو می‌ریزد و تعدادی از آدمهایش نیز کشته می‌شوند، برای این است که در جهت رسیدن به هدف خود بسیار هزینه می‌کند و در این راستا تصمیم خود را برای مبارزه با ایران نیز گرفته است. 

نوباوه خاطر نشان کرد: ایران در هزاره سوم به عنوان یک قدرت تازه ظهور یافته قلمداد می‌شود، بنابراین ما بزرگیم، ولی اگر خود را کوچک بدانیم بزرگ نمی‌شویم و این مسأله را غربی‌ها از ما زودتر فهمیدند. 

وی با بیان این‌که نقطه ضعف دشمن، نقطه قوت ماست افزود: وقتی دشمن دید که روحانیت، ولایت فقیه، بسیج و همین بحث هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است، سعی کرد از همان جا به ما حمله کند؛ بنابراین می‌توان گفت دقیقا نقاط ضعف آنها در مقابل نقطه‌ی قدرت ماست. 

وی همچنین با اشاره به شهادت دکتر شهریاری اظهار کرد: سختی‌های چنین موضوعاتی بماند؛ اما ما وارد مرحله زیبای مبارزه شده‌ایم. 

وی همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها را مدنظر قرار داد و گفت: آقای خاتمی موقعی که می‌خواستند دفتر خود را ترک کنند گفتند که آرزوی من این بود که پروژه هدفمند کردن یارانه‌ها را به اتمام برسانم، در حال حاضر احمدی‌نژاد به قول یکی از رسانه‌های خارجی آرزوی هاشمی و خاتمی را محقق کرد. در حال حاضر نیز این مسأله یک خواست ملی است امام (ره) این‌طور می‌خواست و ما هم این‌طور می‌خواهیم. 

نوباوه در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر سه سایت فیس‌بوک، تویتر و بالاترین سه سایت عمده جهان را تشکیل می‌دهند و ما در ایران حدود 33 میلیون نفر کاربر اینترنتی داریم، اظهار کرد: 70 تا 90 درصد از شبکه‌های ماهواره‌ای را ایستگاه‌های فارسی‌زبان تشکیل می‌دهند و با این وجود باید پرسید چرا این‌طور است و چرا این تعداد ایستگاه فقط برای ایران در نظر گرفته شده است؟ پاسخ این سوال به این برمی‌گردد که حرف ما در تئوری هزاره سوم علیه نظام حاکم بر جهان است و هر کسی به نوعی با ما دارای چنین مخاصمه‌ای است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بکار بردن واژه‌هایی از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی گفت: ما نمی‌فهمیم که جنگ نرم یک جنگ کامل و صددرصد فرهنگی است؛ اگرچه جنگ نرم ممکن است به تحولات اجتماعی، ترتیبات امنیتی، تغییر ساختارهای سیاسی و ایجاد کنش‌ها و واکنش‌های نظامی هم منجر شود، ولی اساسا جنگ نرم صددرصد فرهنگی است. 

وی در ادامه بیدارسازی و آگاهی سازی و روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، اعتماد به مردم فقیر، بهره‌گیری از اسلام و آموزه‌های اسلامی، ایمان، وحدت، جهاد، شهادت و انتظار را از مولفه‌های انقلاب اسلامی ما برشمرد و گفت: وقتی آمریکایی‌ها فهمیدند که قدرت فکری و ایدئولوژی ما از این مفاهیم نشات می‌گیرد، سعی کردند که برای جنگ با ما از چنین راه‌هایی وارد شوند. 

وی افزود: ما نیز جنگ نرم را علیه ارزش‌های لیبرال و دموکراسی آنها شروع کرده‌ایم و مقام معظم رهبری نیز چنین بحثی را مورد توجه قرار دادند، چنانچه خطاب به آنان فرمودند ما به دنیای شما با ارزش‌هایمان حمله می‌کنیم. در واقع وقتی دنیای غرب امروز فهمید که در یک جنگ نابرابر انسانی و ایدئولوژیک با ما قرار گرفته است و از ما ضربه می‌خورد جنگ نرم را آغاز کرد. 

نوباوه به حادثه 9 دی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: ببینید که در این حماسه چه کسانی به خیابان‌ها آمدند، تحلیلگران مدعی جرات نکردند، بیایند، اما مردم کوچه بازاری و توده‌های آگاه و گمنام که امام به آنان پابرهنه و کوخ‌نشین می‌گفتند به عرصه آمدند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را دو عامل پیروزی و کلیدی بر ورود در جنگ نرم ما علیه غربی‌ها برشمرد و گفت: غرب در فتنه 88 بسیار حساب شده عمل کرد، چنانچه یک موسسه آمریکایی در این راستا گفت ما برای آقای میرحسین موسوی از دو سه سایت 15 میلیون رای جمع کردیم، در حالی که آنها ادعا می‌کنند که در طی بیست سال گذشته تنها کشوری که نتوانسته‌اند ساختارهای آن را تغییر دهند، ایران بوده است. 

نوباوه با بیان این‌که ما توانستیم سایت تویتر را به طور کامل هک کنیم، گفت: غربی‌ها معتقدند ایرانی‌ها جزء پنج کشور فایبری دنیا هستند. 

وی در ادامه با تاکید بر این‌که استفاده از اینترنت در کنار این‌که می‌تواند یک تهدید به شمار بیاید، یک فرصت نیز هست، گفت: ما باید روش‌های سلبی برای مقابله را کنار بگذاریم و روش‌های ایجابی را مورد توجه قرار دهیم و امروز نباید ساختن یک وبلاگ و یا یک وب سایت برای ما دور از ذهن باشد. من در این راستا در جلسه‌ای به فرمانده بسیج گفتم که اگر ما امروز به تعداد بسیجیان وبلاگ داشته باشیم این هیچ اشکالی ندارد. 

وی با بیان این‌که امروز ما با اینترنت علیه آمریکایی‌ها هجمه وارد می‌کنیم، گفت: می‌توانم بگویم که امروز فضای فرصت‌آمیز اینترنت به مراتب بیشتر از تهدیدات آن است. 

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که تئوری جنگ نرم می‌خواهد باورها را عوض کند و بگوید نهایتا دنیای غرب از شما برتر است، نمادهایی را به تصویر می‌کشد تا این برتری را القا کند این در حالی است که می‌توان گفت بیش از هشتاد درصد از آمار پزشکی و علمی آنها دروغ محض است؛ چرا که آنها می‌خواهند القا کنند که اجازه پیشرفت به کشورهای جنوب را نمی‌دهند. 

وی همچنین تاکید کرد: ایجاد تغییر کارکردهای مذهبی و ایدئولوژیک از اساسی‌ترین جنگ‌های آمریکا علیه ماست. 

نوباوه در ادامه در پاسخ به سوال یکی از حاضرین که وی را به عنوان عضو ناظر بر صداوسیما مورد خطاب قرار داد و از عملکرد صداوسیما در ساخت برخی فیلم‌ها و استفاده از نمادهای خاص در این فیلمها، همچنین از شخص آقای ضرغامی به خاطر تشکر از تک‌خوان زن فیلم مختارنامه انتقاد کرد، گفت: من با تعدیل صحبت شما را قبول دارم و در برخی موارد بسیار تندتر از شما هستم به هر ترتیب جنگ نرم کاری می‌کند که شما فکر کنید، مرغ همسایه غاز است. من هم معتقدم آنچه برخی مواقع می‌سازیم به مراتب بدتر از ماهواره است، اما این حوزه‌ای نیست که دو روزه درست شود. 

وی افزود: هم‌اکنون تمام جوامع هنری ما دچار پارادوکس هستند. من خودم با آقای ضرغامی در مجلس صحبت کردم و به او گفتم به این سوال پاسخ بده که برآیند شما از صداوسیما مثبت است یا نه، او کمی فکر کرد و من گفتم جوابم را گرفتم. 

نوباوه همچنین گفت: وظیفه بچه مسلمان‌ها در این راستا بسیار سنگین قلمداد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
0
0
دقیقا جزء 5 کشور "فایبری" دنیا هستیم.
مجید جان دلبندم اون سایبریه!


70تا 90 درصد از شبکه‌های ماهواره‌ای را ایستگاه‌های فارسی‌زبان تشکیل می‌دهند ؟؟؟؟
چند هزار شبکه ماهواره ای داریم که کلا 50 تاش هم فارسی نیست.

سه سایت فیس‌بوک، تویتر و بالاترین سه سایت عمده جهان را تشکیل می‌دهند ؟؟؟؟
پس گوگل و یاهو و فرندفید و ... کشکن؟ بالاترین 1% فیس بوک هم کاربر نداره چی جوری جزء سایتهای عمده ی جهانه؟اصلا سایت عمده یعنی چی؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین