کد خبر: ۱۲۰۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲

شرکت آب منطقه‌ای تهران، سالی 20 میلیارد تومان زیان می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تصور می‌کنم کاهش مصرف آب نیز ناشی از سرمای هوا بوده است و هنوز هدفمندی‌ها تاثیری بر میزان مصرف به صورت مستقیم نداشته چرا که تازه قبض‌ها به دست مردم می‌رسد و تاثیرات هدفمندی از این به بعد آشکار خواهد شد. 

مدیر عامل این شرکت ضمن اعلام مطلب فوق در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی افزود: تاسیسات سدهای لار و امیر کبیر و لتیان بین 30 تا 50 سال عمر دارد و هزینه بهره‌برداری از آن بسیار بالاست از این رو درآمدی که ما در ازای فروش آب خام کسب می‌کنیم اصلا با هزینه‌هایمان برابری نمی‌کند. 

خسرو ارتقایی گفت: ما به طور متوسط به ازای فروش هر متر مکعب آب خام به شرکت آب و فاضلاب 25 تومان دریافت می‌کنیم. قبل از هدفمندی یارانه‌ها این شرکت‌ها آب را متر مکعبی 70 تومان به بخش خانگی می‌فروختند که بعد از هدفمندی این رقم به حدود 250 تومان می‌رسد. 

او در پاسخ به این سئوال که قیمت فروش آب توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران بعد از هدفمندی یارانه‌ها چقدر افزایش یافته است، گفت: ما کماکان به قیمت‌های سابق آب را می‌فروشیم و فکر نمی‌کنم بعد از توافق بر سر قیمت آب این قیمت عطف به ما سبق شود بلکه فعلا تا پایان سال ما همان قیمت 25 تومان را به ازای هر متر مکعب آب دریافت می‌کنیم. 

او بدون اشاره به پیشنهاد ارائه شده مبنی بر میزان افزایش قیمت فروش آب گفت: ما از 28 آذر تا پایان سال همان قیمت‌های قبلی را دریافت می‌کنیم و چون فعلا توافقی در این زمینه حاصل نشده است از اعلام عدد و رقم خودداری می‌کنم. او در خصوص وضعیت بارندگی‌ها نیز گفت: میزان بارندگی‌ها در استان تهران تا امروز 122میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد و نسبت به دوره دراز مدت 17 درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

به گفته وی میزان ذخایر سدهای استان تهران 412 میلیون متر مکعب است که 95 میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.
 
او با شاره به خشکی پاییز گفت: بارش‌های اندک در پاییز سبب شده است ورودی آب به سدها 35 درصد کاهش داشته باشد. 

او درباره اقداماتی که به منطور کنترل فرار آب از سد لتیان صورت گرفته است نیز توضیح داد: 35 درصد مطالعات در این زمینه انجام شده است. در شرایط فعلی که سد لتیان حدود 17 میلیون متر مکعب آب دارد ورودی سد 5.5 و خروجی آن 7 متر مکعب بر ثانیه است و میزان فرار آب نیز حدود 4 متر مکعب بر ثانیه برآورده شده است. 

او گفت: داخل مخزن هر چه آب بیشتر باشد میزان فرار آب نیز بیشتر می‌شود. 

ارتقایی در جواب این پرسش که آیا تابستان سال آینده مشکلات آبی تهران افزایش می یابد؟ گفت: ممکن است این اتفاق رخ ندهد چرا که بخش عمده‌ای از بارش‌ها در حوزه آبریز سدها به صورت برف بوده است و با آب شدن برف‌ها شاید ذخایر آبی ما چندان با مشکل مواجه نشود اما به هر حال توقع همکاری مردم به منظور صرفه جویی در مصرف آب را داریم. 

او در جواب سئوالی مبنی بر این‌که آیا هدفمندی یارانه‌ها از 28 آذر تا کنون تاثیری بر میزان مصرف آب داشته است یا خیر گفت: ما گزارشی در این خصوص دریافت نکردیم و تصور می‌کنم کاهش مصرف آب نیز ناشی از سرمای هوا بوده است و هنوز هدفمندی‌ها تاثیری بر میزان مصرف به صورت مستقیم نداشته چرا که تازه قبض‌ها به دست مردم می‌رسد و تاثیرات هدفمندی از این به بعد آشکار خواهد شد. 

او درباره دشت‌های مشکل دار استان تهران با شاره به این که هنوز شرکت آب استان البرز تشکیل نشده است، گفت: 9 دشت مشکل دار شامل دشت‌های تهران و البرز می‌شود که شامل دشت‌های هشتگرد، کرج، شهریار، تهران و محدوده یا از طالقان است که جزو استان البرز خواهند بود و منطقه دماوند و آب سرد و فیروز کوه و ورامین نیز جزو همین دشت‌های مشکل‌دار هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین