کد خبر: ۱۲۱۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۵

باز هم توهین به پرچم کشور + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در سال های اخیر، گویا مرسوم شده هر از گاهی نهادی، سازمانی یا ارگانی به صلاحدید خود، به دست کاری پرچم رسمی کشور پرداخته و در هر نوبت هم با توجیه این عمل خود منتقدان را به بهره‌برداری سیاسی نیز متهم کند، این در حالی است که پرچم ملی هر کشور نماد فرهنگ، تمدن، هویت و شخصیت یک ملت محسوب می‌شود و هرگونه دستکاری آن به منزله توهین به هویت و شخصیت یک ملت محسوب می‌شود و به همین خاطر هم هست که در هیچ کجای دنیا، مشاهده نمی شود که پرچم رسمی کشور دست کاری شده و مطابق سلیقه افراد مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش تابناک، در تازه‌ترین دستکاری پرچم رسمی کشور، شهرداری شهر سرخرود در استان مازندران، پرچم‌هایی را در سرتاسر شهر نصب نموده که این پرچم‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای دستکاری شده است و به طوری که در تصویر دیده می شود تکه پارچه‌ای آبی رنگ، به انتهای پرچم اضافه شده و لفظ الله اکبر که در امتداد هر سه رنگ پرچم نوشته شده است به شکل بدسلیقه‌ای با حاشیه‌های گلدوزی شده قطع شده است، عملی که مصداق تام و تمام دستکاری در پرچم رسمی کشور است و به این ترتیب اگر در آینده هم هر کسی بخواهد پرچم کشور را هرگونه که تمایل داشت بیاراید، عملا دیگر هیچ نشانی از پرچم ملی باقی نمی‌ماند.

این در حالی است که اتباع کشورهای خارجی حتی به قرار گرفتن پرچمشان در حالتی نامناسب به گونه‌ای که رنگ‌های آن جابجا شود هم بسیار حساس هستند به گونه ای که چندین سال پیش یکی از اتباع کشور سوئد در مراسم سالگرد حضرت امام(ره)، زمانی که متوجه شد برخی از مسئولان برگزاری مراسم پرچم کشورش را برعکس گذاشته‌اند، آنقدر اعتراض کرد تا مسئولان پرچم سوئد را در حالت مناسب و درست آن قرار دادند اما در کشور ما نهادهای قانونی خود به دستکاری پرچم می‌پردازند.

علاوه بر آنچه گفته شد، پرچم نصب شده در شهر سرخرود نه تنها دستکاری شده، بلکه لفظ جلاله «الله» نیز برعکس قرار گرفته و رنگ سبز که در بالای پرچم قرار دارد، در پایین آن قرار گرفته است.

بر این اساس برای این اتفاق دو حالت بیشتر متصور نیست: یا مسئولان ناآگاهانه این کار را انجام داده اند که خود این ناآگاهی هم غیر قابل توجیه است و یا اینکه مسئولان آگاهانه و با علم به اینکه این کار توهین به نماد ملی کشور است این کار را به غرض ها و نیات مختلف انجام داده اند که در این صورت قابل پیگرد نیز هست.

لازم به ذکر است چندی پیش نیز در چندین همایش دولتی نیز، در پوستر مراسم رنگ سبز پرچم به صورت آبی در آمده بود که در آن زمان نیز حساسیت هایی را به وجود آورد و با وجود فریاد رسانه ها در این مورد، به راحتی با توجیهی ساده از کنار آن گذشتند و همان باعث شد تا امروز در یک شهر کوچک در شمال کشور چنین اقدامی صورت پذیرد.

در واقع اگر تاکنون بخشنامه یا آیین نامه ای به نهادهای دولتی و حکومتی برای عدم دستکاری پرچم رسمی کشور ابلاغ نشده ضروری به نظر می رسد که چنین قانونی رسما ابلاغ شود تا در صورت تخطی با خاطیان برخورد شود و اگر هم ابلاغ شده است، چرا تاکنون با خاطیان برخورد نشده است؟

اگر خود ما مردم ایران، حرمت نماد هویت و شخصیت خود را نگاه نداریم، از دیگران چه انتظاری در این باره می‌توان داشت؟

در پایان اگرچه خود راضی به انتشار تصویری از این اهانت به نماد کشور نیستیم ولی به این امید که شاید کسی پیدا شده و بدون تهمت و افترا به رسانه، مردانه با این مسأله برخورد کند آن را نمایش می‌دهیم.

{$old_album_121197}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
0
0
متاسفانه پرچم نصب شده در دهه فجر 89درمحوطه دانشگاه گیلان نیز به همین شکل می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
0
0
با سلام ممنون كه اين خبر را منعكس كرديد.
تا كي بايد شاهد اين گونه اهانت‌ها به نام ايران و ايراني باشيم چرا مقامات دولتي موضع گيري رسمي نمي كنند و با متخلفان برخورد نمي شود. كلام امير مومنان است كه حب وطن نشانه ايمان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
من با نقطه نظر شما نویسنده این مطلب موافقم واز دقت نظر شما هر کسی که هستید تشکر میکنم. ما برای به اهتزاز درآمدن این پرچم چه جوان‌ها داده‌ایم و اگر لازم شود خواهیم داد تا این نماد عزت واقتدار شهیدان وامام راحلمان همواره سر بلند باشد. علیرضا جنتیان از رزمنگان ستاد جنگهای نامنظم شهید چمران 50 ساله از تهران.وسلام
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین