کد خبر: ۱۲۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱

احمدی‌نژاد: سعدی و حافظ به تنهایی معادل تمام ثروت‌ کشورها ارزش دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز دوشنبه در جشنواره صنعت و معدن استان فارس، این استان را از کانون‌های اصلی پیشگامی ملت ایران دانست و گفت: همه‌چیز از جمله طبیعت سرشار‌،‌نیروی انسانی و فرهنگ متعالی در این استان وجود دارد و با اراده و توانمندی‌های مردم این دیار می‌توان ایران اسلامی را ساخت. 

احمدی‌نژاد گفت: آنهایی که مدعی تمدن و پیشرفت هستند همه موجودیت خود را بر یک کفه ترازو قرار دهند و در مقابل، ملت ایران نیز فقط سعدی و یا حافظ را در کفه دیگر ترازو قرار دهد تا همگان ببینند که سعدی و حافظ به تنهایی معادل ثروت کشورها ارزش دارند. 

احمدی‌نژاد استان فارس را لنگرگاهی برای اسلام ناب توصیف کرد و گفت: از دوره‌ای که اسلام نیازمند اندیشه‌های انسانی مبتنی بر عدالت، کرامت انسانی، توحید و زیبایی‌های انسانی بوده است، ایران آن پایگاهی بوده که منابع و پیام لازم را برای انتقال دارا بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه استان فارس قادر است نیازهای اقتصادی، کشاورزی، علمی و فرهنگی حوزه خلیج‌فارس را تامین کند، ‌گفت‌:‌ استان فارس پشتیبان بی‌بدیل حرکت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ملت ایران است و می‌تواند به الگویی برای تمامی بشریت تبدیل شود. 

وی با اشاره به اینکه استان فارس یکی از بهترین ظرفیت‌هایش کشاورزی است، گفت: کشاورزی یکی از ارکان ساختن و تولید و پیشرفت کشور و خود استان است. باید در بخش انتقال آب و شبکه آبیاری و شیوه های کشت، ‌داشت و برداشت سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا هنوز کشاورزی استان فرصت‌های فراوانی برای ایجاد اشتغال موثر دارد. 

وی افزود: محصولات کشاورزی استان فارس باید تا حد ممکن گسترش یابد. امروز محصولات استان در داخل کشور مصرف شده و بخشی از آن نیز صادر می‌شود، ولی باید به جایی برسیم که استان فارس نیازهای غذایی ایران و منطقه خلیج فارس را تامین کند. 

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به اختصاص بودجه مناسب در بخش‌های عمومی به خصوص کشاورزی، گفت: دولت بودجه مناسبی از صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی و صنعت در نظر گرفته است که امیدوارم با اختصاص این بودجه‌ها پیشرفت قابل‌توجهی در این بخش‌ها اتفاق بیفتد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های موجود استان فارس از جمله منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در این استان خوشبختانه معادن، نیروی انسانی و نیروهای دانشگاهی توانمندی وجود دارد که باید دست به دست هم داده و در مسیر پیشرفت استان از آنها استفاده شود. 

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه استان فارس باید به یکی از قطب‌های اصلی صنعت کشور تبدیل شود، گفت: روند صنعت استان رو به رشد است و در این زمینه دولت آمادگی کامل دارد تا پشتیبانی و حمایت‌های لازم را انجام دهد. 

احمدی‌نژاد با تأکید بر حمایت صنعت استان از بخش کشاورزی گفت: بخشی از صنعت باید پشتیبان بخش کشاورزی باشد، زیرا صنعتی که پشتیبان کشاورزی باشد باعث می‌شود کشاورزی رونق پیدا کند و صنعت نیز پایدار بماند. 

احمدی‌نژاد همچنین گسترش صنایع مادر را مورد تأکید قرار داد و گفت: صنایع مادر همانند پالایشگاه، فولاد و آلومینیوم باید در استان گسترش یابد و ضمن آن مسوولان استان باید در کنار گسترش صنایع مادر به تقویت و ایجاد سایر صنایع نیز توجه کنند زیرا صنایع بزرگ در قبال سرمایه‌گذاری بالا، اشتغال و ارزش افزوده کم را به همراه دارد در حالیکه صنعت پایین‌دستی با سرمایه‌گذاری کم اشتغال و درآمد بالایی را برای مردم به همراه دارد. 

وی در ادامه به ظرفیت گردشگری استان فارس اشاره کرد و گفت: وجود زیارتگاه برادر امام رضا(ع)، میراث تاریخی کهن ایران، تخت جمشید، پاسارگاد و معماری‌های ایرانی در استان فارس همگی به عنوان یک نمایشگاه زنده خودنمایی می‌کند. 

وی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان فارس به این معنا است که در اصل بر روی فطرت انسان‌هایی که از این دیار بازید می‌کنند سرمایه گذاری کرده‌ایم و این یک کار فرهنگی است که در کنار خود منافع اقتصادی را نیز به همراه دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین