کد خبر: ۱۲۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹

کدخدایی: اگر بودجه نود تا آخر سال تصویب شود شورای نگهبان تعطیلات خود را لغو می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی شورای نگهبان استرداد لایحه بودجه را رد کرد. 

دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز خود با رسانه ها بعد از تشریح لوایح و طرح های تایید شده در شورای نگهبان به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

خبرنگاری از کدخدایی پرسید دولت لایحه بودجه نود را خیلی دیر به مجلس تقدیم کرد و مجلسیان به ویژه ریاست مجلس شورای اسلامی از این تاخیر گله دارند. اما در عین حال شنیده می‌شود که دولت از نحوه بررسی این لایحه راضی نیست و قصد استرداد لایحه را دارد. شورای نگهبان برای اینکه لایحه بودجه با عجله تصویب نرسد و موجب استرداد لایحه نشود چه برنامه‌ای در نظر دارد؟ و کدخدایی پاسخ داد: تنها راهکار این است که تعطیلات را لغو کنیم. ما در شورای نگهبان آماده هستیم هرگاه لایحه بودجه نود تصویب و برای ما ارسال شد آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی کرده و نظر خود را بیان کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در آیین نامه داخلی مجلس راه‌کارهایی مانند یک، دوازدهم و دو، دوازدهم پیش بینی شده است و نیز رایزنی هایی نمایندگان مجلس داشتند. بنابراین این طور نیست که مسئله به بن بست رسیده باشد. ولی ممکن است تا آخر سال تصویب بودجه در مجلس طول بکشد.

وی تاکید کرد: قوانین فعلی ظرفیت لازم برای جلوگیری از برخورد با بن بست‌ها را دارد.

کدخدایی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به خبرنگار دیگری که گفت« معنی این حرف شما مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های یک، دوازدهم و دو، دوازدهم این است که بررسی بودجه به سال آینده می‌رسد؟» تاکید کرد: من تاکیدم بر این است که بن‌بستی در قوانین وجود ندارد. برای بن بست های احتمالی راه‌کار وجود دارد. فکر نمی کنم مشکل خاصی برای لایحه بودجه ایجاد شود. زیرا ممکن است در همین مدت باقی مانده بودجه توسط مجلس به تصویب برسد و شورای نگهبان نیز نظر خود را مطرح می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین