کد خبر: ۱۲۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸

ثروتی: جوانفکر نظر شخصی‌اش را گفته؛ قوانین مجلس لازم‌الاجراست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادنا نوشت: پس از اظهارات اخیر علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهوری در یک مصاحبه مطبوعاتی که تاکید کرده بود دولت اگر تشخیص دهد قانونی خلاف شرع یا قانون اساسی است، می‌تواند آن را اجرا نکند، با یکی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس گفت‌وگو کردیم و نظرش را در این‌باره جویا شدیم. عضو کمیسیون برنامه و بودجه با شخصی دانستن نظراتی که از جانب جوانفکر ابراز شده تاکید کرد قوانین مجلس در هر شرایط لازم الاجراست.

موسی‌الرضا ثروتی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر جوانفکر گفت: هر کسی می‌تواند هر نظری داشته باشد، ایشان هم نظر شخصی خود را بیان کرده‌اند، اما در هر حال مجلس در راس امور هست و اولی است.

وی افزود: قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود در هر صورت باید اجرا شوند.

ثروتی با اشاره به بحث تفسیر قوانین توسط دولت خاطرنشان کرد: ما چنین موردی در قوانین‌مان نداریم که دولت وظیفه تفسیر قانون را به عهده داشته باشد. تفسیر قانون مجلس به عهده خود مجلس است و تفسیر قانون اساسی نیز بر عهده شورای نگهبان است، لذا ایشان اگر چنین مواردی گفته باشند، احتمالاً نظر خودشان را گفته‌اند.

این نماینده اصول‌گرا در ادامه تصریح کرد: من حتی از آقای رئیس هم چنین حرفی را تاکنون نشنیده‌ام، باید تاکید کرد که در هر حال قانون برای همه لازم‌الاجراست.

ثروتی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در جایگاهی هست که شرعی بودن قوانین را تشخیص دهد و طبق تشخیص خود آن را اجرا کند یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر، بعید می‌دانم جوانفکر چنین حرفی زده باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین