کد خبر: ۱۲۵۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶

ثروتمندترین گردشگران جهان از کجا می‌آیند؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: چین در صورت ادامه روند کنونی رشد اقتصادی و فرستادن بیش از 57.39 میلیون توریست عمدتا ثروتمند در سال گذشته تا سال 2013، دومین بازار گردشگری جهان پس از آمریکا می‌شود. چندی پیش چین عنوان سومین مقصد توریستی جهان را نیز به خود اختصاص داده بود.

همزمان با کسب رتبه سوم مقاصد توریستی برای کشور چین در سال 2011 جهان، این کشور به دومین کشور جهان مبدل می‌شود که بیشترین تعداد توریست خارجی را به مقاصد گردشگری مختلف می‌فرستد.

به گزارش بانکوک پست کشور چین درصورت ادامه روند کنونی در فرستادن توریست‌ها به کشورهای مختلف جهان طی 10 سال آینده به طور میانگین 25 میلیون توریست را که برای اولین بار دست به سفر خارجی می‌زنند به مقاصد گردشگری جهان می‌فرستد.

طبق بررسی‌هایی که توسط موسسه وینسنت لوی با همکاری گروه تحقیقات و مشاوره بوستون و با مشارکت 4250 مسافر داخلی و خارجی از 15 شهر سال گذشته انجام شد، روشن شده است که مجموع توریست هایی که به خارج از کشور چین سفر می کنند طی دهه آینده به بیش از 17 درصد افزایش خواهد یافت. طبق همین گزارش این توریست‌ها نسبت به گروه‌های جوان توریست غربی عمدتا جوانتر بسیار کم تجربه تر و علاقمند به سفرهای طولانی‌تری هستند. همچنین علاقه دارند که درهمراهی با گروه‌های بزرگی از دوستان دست به سفر بزنند و اغلب در جستجوی دستیابی به برند‌های قابل اعتماد و صاحب‌نام و خدمات ویژه برای خود هستند.

طبق گزارش اداره ملی توریسم چین مجموع کل توریست‌های چینی در خارج ازاین کشور تا سال 2010 به بیش از 57 .39 میلیون نفر رسیده است که این تعداد توریست چینی این کشور را در ردیف چهارم بزرگ ترین کشور توریست فرست جهان قرار داده است.

درحال حاضر بیش از دو سوم چینی هایی که دست به سفر می زنند عمدتا به کشورهای نزدیک‌تر همانند هنگ کنگ و ماکائو می‌روند اما تا سال 2020 پیش‌بینی می‌شود که یک چهارم از کل توریست‌های بین‌الملل که به ژاپن و کره جنوبی سفر می‌کنند، ازشهروندان کشورچین باشند. چینی‌ها همچنین یکی از بزر‌گترین گروه‌های توریست در اروپا و در ردیف سوم از توریست‌های خارجی در امریکای شمالی پس از انگلستان و ژاپن هستند.

بر این اساس چین تا سال 2013 دومین بازارتوریسم جهان پس از امریکا شده و ژاپن را نیز پشت سر خواهد گذاشت اما این تحولات بیش از هرچیز مدیون رشد قدرتمند اقتصادی چین است که توریست‌های چینی را قادر می‌کند بیش ازنیمی از بودجه سفر خود را در هر سفر صرف خرید کنند. خریدارانی که لوکس‌ترین برند‌های تجاری در صدر فهرست خریدی است که اغلب برای خود، خانواده و دوستانشان تهیه می‌کنند. در چنین شرایطی محققان برآورد کرده‌اند که تا سال 2020میزان پولی که توریست‌های چینی در کشورهای دیگر خرج می‌کنند با سه برابر میزانی که ژاپنی‌ها خرج می‌کنند، به 230 میلیارد دلار برسد.

اما صرف نظر از جستجوی برندها و خدمات تجاری با مارک‌های شاخص جهانی مسافران چینی اغلب نیازهای ویژه خود را دارند که هنوز پاسخ درخوری برای آن‌ها وجود ندارد. تعداد اندکی از کمپانی‌های تجاری و گردشگری قادر به پاسخ‌گویی مناسب به نیازها و درخواست‌های توریست چینی هستند. برای نمونه تنها هتل‌های اندکی وجود دارد که با تسلط به زبان چینی خدمات ویژه هتلداری را به این زبان ارائه کند و به رغم تفاوت علایق و نیازها همچنان قیمت کالا و خدمات عرضه شده دراین هتل‌ها برای همه یکسان است. علاوه براین برنامه‌های خدمات مسافرتی آن لاین هم گاهی برای چینی‌ها پیچیده است اگرچه که اخیرا برخی سایت‌های مسافرتی برای حل مشکل چینی‌ها تمهیداتی اندیشیده‌اند.

برخی کشورها نظیر تایلند دست به اقدامات گسترده‌ای دراین زمینه زده و از نظر ارائه خدمات ویژه مانند ترجمه بروشور هتل‌ها به زبان چینی و یا تسهیلات مرتبط با مسیرهای سفر در وب‌سایت‌ها و یا علائم بین‌المللی در فرودگاه ها و مقاصد توریستی کوشیده‌اند تا حد زیادی این کاستی‌ها را جبران کنند.

دراین مورد اخیر یعنی تایلند به ویژه برخی تسهیلات اساسی‌تر نظیر معافیت از دریافت ویزا برای توریست‌های چینی و تمدید مدت زمان اعتبار آن فراهم شده است و طی طرحی از دولت خواسته شده است از طریق برگزاری کمپین بازاریابی درچین، ایجاد مسیرهای پرواز مستقیم از مقاصد مشهور چین و ارتقای سریال های تلوزیونی در چین و تقویت تنوع فرهنگی چینی‌های بیشتری را به کشور تایلند جذب کند.

در مجموع کشور تایلند انتظار دارد تا پایان سال 2011 بیش از 1.3 میلیون توریست از کشور چین جذب کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین