کد خبر: ۱۳۰۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
تعطیلی و عزای عمومی در یزد

پیكر صدوقی فردا بعد از مراسم تشییع در مسجد حظیره به خاک سپرده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: پیكر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی فردا بعد از مراسم تشییع در مسجد حظیره در كنار آرامگاه سومین شهید محراب شهید آیت‌ا... صدوقی به خاک سپرده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی در گفت‌و‌گو با ایسنا، از تشییع پیكر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی فرزند سومین شهید محراب فردا صبح از مسجد ملااسماعیل میعادگاه نماز جمعه به سمت مسجد روضه محمدیه(حظیره) پایگاه انقلاب یزد خبر داد.


وی اعلام داشت: پیكر این مرحوم در كنار آرامگاه پدرشان، شهید آیت‌الله صدوقی تدفین می‌شود.

یزد فردا تعطیل است

استاندار یزد به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام صدوقی امام جمعه فقید یزد، فردا را تعطیل رسمی و تا پایان هفته را عزای عمومی اعلام كرد.

محمدرضا فلاح‌زاده امروز در حاشیه كنگره آیت‌الله صدوقی و شهدای طلبه و روحانی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عصر امروز پیكر مطهر حجت‌الاسلام صدوقی از تهران به یزد منتقل می‌شود و صبح فردا مراسم تشییع پیكر ایشان در یزد برگزار می‌شود.
وی افزود: مراسم تشییع پیكر مطهر حجت‌الاسلام صدوقی از هشت صبح فردا از مسجد ملااسماعیل، پایگاه نمازجمعه و جماعت و محل شهادت آیت‌الله صدوقی آغاز می‌شود.

فلاح‌زاده همچنین خاطرنشان كرد: فردا، یكشنبه 12 تیرماه در استان یزد تعطیل رسمی و تا پایان هفته عزای عمومی اعلام می‌شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه از سرّ الهی همزمانی درگذشت حجت‌الاسلام صدوقی و پدر بزرگوارشان آیت‌الله صدوقی بی‌اطلاع هستیم، افزود: صدوقی همواره همراه با پدر خویش در كنار امام خمینی‌(ره) حضور داشت و برای جمهوری اسلامی ایران سر از پا نمی‌شناختند و حتی در جبهه‌ها نیز پدر بزرگوارشان را همراهی می‌كردند. 

فلاح‌زاده عنوان داشت: این پدر و پسر بزرگوار در پرورش حوزه‌های علمیه و دانشجویان دانشگاه امام صادق‌(ع) نقشی اساسی و تاثیرگذار داشتند.

وی بیان داشت: هرجا سیل و زلزله و حوادث طبیعی رخ می‌داد، این علمای شاخص شیعه پیشاپیش همه كمكرسانی می‌كردند. 

استاندار یزد با تسلیت این ضایعه به مردم استان یزد، مقام معظم رهبری و خاندان صدوقی، از مردم دارالعباده یزد خواستند همچون همیشه در مراسم تشییع پیكر حجت‌الاسلام صدوقی نیز حضوری پرشكوه و منسجم داشته باشند. 

حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی بامداد امروز بر اثر بیماری در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

تسلیت نماینده یزد

نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت امام جمعه یزد را تسلیت گفت.

علی‌اكبر اولیاء در این پیام آورده است: انا لله و انا الیه راجعون، فرزند برومند آیت الله شهید صدوقی كه همواره همراه پدر و در ركاب حضرت امام خمینی (ره) در همه صحنه های انقلاب حضور داشت، در سالگرد شهادت پدر بزرگوارش به دیار معبود شتافت.

این ضایعه اسفبار درگذشت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را به مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت بویژه خاندان گرانقدر صدوقی و خاتمی و مردم شریف استان تسلیت عرض نموده، برای آن عزیز سفر كرده علو درجات و برای مردم انقلابی، فهیم و سوگوار استان یزد صبر و اجر مسالت دارم.

اطلاعیه بیت شهید صدوقی

بیت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی با صدور اطلاعیه مشتركی ضمن تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم و مردم شریف و والاقدر استان یزد زمان برگزاری مراسم تشییع و ترحیم آن فقید سعید را اعلام نمودند. 

به گزارش آفتاب، متن كامل این اطلاعیه در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

عالم وارسته و خدمتگزار امین اسلام و مردم، حضرت جحت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی در سالروز شهادت والد بزرگوارش، یار و همراه حضرت امام آیت‌الله شهید محمد صدوقی رضوان‌الله علیه به دیدار معشوق و معبود شتافت و دل اصحاب فضیلت و دوستداران خود را آكنده از ماتم كرد. 

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم و مردم شریف و والاقدر استان یزد به استحضار عموم می‌رساند:

مراسم تشییع پیكر آن عزیز از ساعت ۸:۰۰ صبح روز یک‌شنبه دوازدهم تیرماه از مصلّی شهر یزد (مسجد ملااسماعیل) تا مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار خواهد شد.

مجلس ترحیم آن فقید سعید صبح روز دوشنبه سیزدهم تیرماه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۰:۰۰ صبح در مسجد روضه محمدیه یزد (حظیره) منعقد می شود.

مجلس بزرگداشت آن عالم پرهیزكار در تهران نیز روز چهاشنبه پانزدهم تیرماه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۰۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برپا خواهد شد.

از خداوند منان برای آن فقید سعید و والا شهید و مادر غمخوار و فداكارشان علو درجات طلب می كنیم. حضور مؤمنان و مؤمنات و همه عزیزان ان‌شا‌ءالله موجب خوشنودی روح آن عزیز خواهد بود.

محمد صدوقی، سید محمد خاتمی، سادات اخوی

خانواده‌‌های: صدوقی، خاتمی، معزالدینی، مناقب، جعفری تبار، سادات اخوی، نجفی، هاشمیان، تابش، خلیلی، قضاوتی، توفیق، كرمانشاهی، ضیایی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین