کد خبر: ۱۳۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹

سیدهادی خامنه‌ای: مخالفان اصلاحات با مصالح مردم مخالفند

راه‌اصلاح‌طلبی قابل حذف نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل مجمع نیروهای خط امام‌(ره)، وجود نگاه و کار فرهنگی در عرصه‌های اجتماعی و در میان مردم را عاملی معرف کرد که در صورت تحقق آن به هیچ‌وجه یک جریان و اندیشه سیاسی قابل حذف کردن نخواهد بود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی و عمومی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز و علوم پزشکی با اشاره به این‌که سخنان جمع حاضر همان درد دل نخبگان و دلسوزان نظام است، تأکید کرد: دانشگاه نبض جامعه است و نشانه‌ای است از آنچه در جامعه می‌گذرد و فعالیت‌ها و حرکت‌های دانشجویی بیانگر نیازها و مطالبات آحاد جامعه است. 

وی همچنین با تأکید بر لزوم نگاه و کار فرهنگی در عرصه‌های اجتماعی، افزود: در صورت اتخاذ چنین رویکرد ریشه‌داری در میان مردم است که به هیچ‌وجه یک جریان و اندیشه سیاسی قابل حذف کردن نخواهد بود و جریان اصلاح‌طلبی نیز به این دلیل که یک جریان فکری- فرهنگی است، قابل حذف کردن نیست و راه اصلاح‌طلبی ماندنی است؛ به شرط آن که به آن نه به عنوان پروژه، بلکه به مثابه یک پروسه نگریسته شود. 

وی در ادامه گفت: گروه اندکی که با اصلاحات مخالفند، در حقیقت با مصالح مردم مخالفند و ریشه آن، زیاده‌خواهی و فزون‌طلبی آنهاست. مخالفت عده‌ای دیگر با اصلاحات، به این دلیل است که از جریان اصلاح‌طلبی شناخت واقعی ندارند و تحت تأثیر تبلیغات دروغ و تهمت‌ها قرار دارند. 

سیدهادی خامنه‌ای تأکید کرد: اصلاحات در متن مردم وجود دارد و با تبلیغات سوء و منحرف‌کننده از بین نمی‌رود؛ در حالی ‌که تریبون‌های عمومی در اختیار مخالفان این جریان است و آزادانه از جوسازی علیه این جریان بهره‌ می‌برند. 
این‌ها از تمام فرصت‌ها، در تمام محافل حتی اجتماعات ورزشی و تفریحی نیز در بیان نظریات خود علیه این جریان بهره می‌برند، اما نتوانسته‌اند به نتیجه دلخواه برسند و این همه هزینه مادی و معنوی کارساز نبوده است. مخالفان به خوبی می‌دانند که در صورت برداشتن محدودیت‌ها و تهدید‌ها، مقبولیت و مشروعیت این جریان علنی می‌شود. 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام‌(ره) با اشاره به آنچه برخی محدودیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای ‌می‌نامید، گفت: در مقابل هر فیلتر، یک فیلترشکن وجود دارد، با روش غیرمنطقی و عقلی در مقابل یک اندیشه و عقیده نمی‌توان بهره دائمی برد. 

وی در پاسخ به پرسشی در مورد آینده سیاسی کشور و تنوع حضور اصلاح‌طلبان و منتقدان در انتخابات پیش رو، افزود: اگر فرصت رقابت برای انتخابات مساوی باشد، می‌توان در این مورد اظهار نظر کرد و در وضعیتی که فرصت‌ها برای گفتن، پاسخ دادن به اتهامات و بیان نظرات و اندیشه‌ها و انتقادات برابر و عادلانه باشد و بیان نظریات و انتقادات، مصون از عواقب امنیتی و قضایی و محدودیت‌های دیگر باشد، می‌توان شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات را پیش‌بینی کرد. 

خامنه‌ای معتقد است: در سال‌های اخیر چندین هزار ساعت علیه جریان اصلاح‌طلبی سخن‌پراکنی شده و تهمت‌های شگفت‌انگیزی به اصلاح‌طلبان و منتقدان زده شده، ولی هیچ‌گاه مجال پاسخ‌گویی به آنها ایجاد نشده است. 

وی ادامه داد: با این حال چگونه می‌توان انتظار داشت که در انتخابات شرکت کنند و تن به چنین رقابتی بدهند. اگر جریان رقیب معتقد به برگزاری یک انتخاب عادلانه است، باید خیلی پیش از این فرصت را آماده می‌کرد. 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تأکید کرد: زمینه ابتدایی‌ترین لوازم برای برگزاری انتخابات عادلانه حق ما است و نه شرط ما، به دنبال تأمین ابتدایی‌ترین حقوق خود و دوستان و دلسوزان نظام و انقلاب و راه امام هستیم. پس کسانی که با این مقدمات مخالف‌اند، صراحتاً و شجاعانه بیان کنند که جبهه اصلاحات و خط امام(ره) حق شرکت در انتخابات را ندارند. 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سوال یکی از حاضران پیرامون بحث جداسازی جنسیتی و مسائل پیرامون آن، افزود: جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها هم چاره کار جهت حل مشکلات اخلاقی در جامعه‌ نیست. همه بر این متفق‌القول هستیم که باید فساد اخلاقی در جامعه ریشه‌کن شود و اخلاق و صداقت و سلامت در رفتار فردی و اجتماعی تجلی یابد، اما راهکارهایی که توسط برخی از مسئولین ارائه می‌شود، نه تنها به حل این بحران نمی‌انجامد، بلکه واکنشی منفی ایجاد می‌کند و منشأ آن هم سیاسی است و هم فرهنگی و تنها با دستورو بخشنامه حل نخواهد شد. 

سیدهادی خامنه‌ای تأکید کرد: اول باید با ملت آشتی کنیم و حقوق مردم را محترم بشماریم و بعد آنها را به رعایت قانون توصیه کنیم. قانو‌ن‌شکنی نکنیم و به حریم‌ها تجاوز نکنیم و حرمت و کرامت افراد جامعه را رعایت کنیم، آن‌گاه انتظار عمل به قانون را از شهروندان انتظار داشته باشیم. 

وی معتقد است: از این نمونه اقدام‌ها در این چند سال رخ داده و نتیجه گرفته نشده، پس چرا باید دوباره این روش را تکرارکرد و با یک بازی تبلیغاتی در پی بازار‌گرمی و منحرف کردن افکار عمومی و ایجاد نگرانی در بین آنها شد، قطعاً این روش شکست‌پذیر است و به نتیجه نخواهد رسید و بهتر است به جای اتخاذ چنین روش‌هایی به مقررات مصوب از مجاری قانونی پایبند باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
0
احسنت جانا سخن از دل ما میگویید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین