کد خبر: ۱۳۱۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹

روزی كه احمد خاتمی روی میز نهار كوبید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت جهان‌نیوز نوشت: جهان مهدی مشكینی، خبرنگار فارس و نویسنده وبلاگ سرزمین شلمچه در آخرین پست وبلاگش به خاطره‌ای جالب از برخورد آیت الله سیداحمد خاتمی با افكار گروه انحرافی اشاره می‌كند. 

آنچه در ادامه می‌خوانید، متن كامل خاطره این خبرنگار است:

"اردیبهشت ماه سال گذشته و همزمان با برگزاری بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در مصلای بزرگ تهران، آیت‌الله خاتمی را دیدم، ضبط صوتی همراه بود كه وادارم كرد برای مصاحبه‌ درباره یک مسأله مهم با ایشان چند قدمی بزنم. 

در ادامه برای صرف نهار از ایشان دعوت شد. نگارنده هم به بركت همراه بودن با آقای خاتمی و البته تعارف آیت‌الله، به محل تعیین شده رفتم؛ میز چهار نفره نهارخوری متشكل بود از آیت‌‌الله خاتمی، حسینی وزیر ارشاد، یكی از اعضای جریان غلط و نگارنده. 

سلامی و علیكی و سپس، آیت‌الله خاتمی خطاب به عضو جریان غلط گفت: به آن رفیقت بگو وارد مباحث اسلامی و علومی كه در آن تخصص ندارد، نشود.

عضو جریان غلط به جای "چشم" گفت: وارد كدام حوزه؟

آیت‌الله خاتمی گفت حوزه‌هایی كه تنها مراجع تقلید می‌توانند درباره آن اظهار نظر كنند.

عضو جریان غلط با عصبانیت به دفاع از لیدر اصلی جریان انحرافی پرداخت و گفت چرا مراجع با ایشان مخالفند و آیت‌الله خاتمی نیز علت را تشریح كرد.

اما با كمال تعجب آیت‌الله خاتمی شنید" مگر آیت‌الله ... و ... چقدر سواد دارند؟، اصلا آقای ... (اشاره به یكی دیگر از مراجع تقلید) چقدر درباره آقای مشایی می‌داند؟

این ادعاها و توهین‌ها كافی بود كه آیت‌الله خاتمی روی میز نهار خوری بكوبد و...

باورم نمی‌شد یک مسئول در جمهوری اسلامی فردی را كه به وزن او كتاب نوشته بی‌سواد خطاب كند!.

آیت‌لله از جای خودش برخواست و با صدای بلند عضو جریان غلط را خطاب قرار داد و گفت: توچه می‌فهمی مراجع تقلید را، به چه حقی به مراجع عظام توهین می‌كنی. غلط می‌كند كسی در این كشور علیه مراجع عظام تقلید اینگونه سخن بگوید.

بنده خدا آقای وزیر ارشاد، تلاش شایانی برای آرام كردن فضا كرد اما پاسخ‌های نسبتا تند عضو جریان غلط، هیچ راهی را برای آرامش نگذاشته بود.

در نهایت آیت‌الله خاتمی از سر میز ناهار برخواست و به سمت درب خروج حركت كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
0
0
بالاخره نهار را خوردی یا نه ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین