کد خبر: ۱۳۵۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۰
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

كشور را نمی‌شود با خواب اداره كرد

نمی‌توان با حرف‌های غلوآمیز به رهبری خدمت كرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه كشور با تاكید بر اینكه باید در برابر انحراف‌های عقیدتی بسیار حساس بود، گفت: انحراف، اركان دولت‌ها را در هم می‌شكند‌.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به عنوان سخنران پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، افزود: در حكومت اسلامی به كسی به‌خاطر داشتن عقاید انحرافی متعرض نمی‌شود، مگر اینكه آن را ترویج كرده و یا در این‌باره یارگیری كند كه در صورت ترویج آن در جهت برخورد با انحراف باید مواضع روشن شده و با روشنگری و بصیرت‌افزایی در میان مردم عمل كرد و اگر در نهایت آن فرد از عمل خود دست برنداشت، در این صورت با قوه قهریه برخورد كرد، تا منحرف از سر راه مردم برداشته شود.


گزیده سخنان وی از این قرار است:

هر جامعه‌ای در معرض انحراف است و حتی اگر آن جامعه قوی‌ترین و جامع‌ترین مكاتب را نیز داشته باشد، باید باز هم مراقب باشد كه منحرفان به درون آن نفوذ نكرده و زمینه انحراف را فراهم نكنند. 

نخست باید ماهیت انحراف شناسایی شود و سپس با آن برخورد كرد. 

انحراف از یک منظر به چهار بخش تقسیم می‌شود كه می‌توان به انحرافات عقیدتی، سیاسی، اخلاقی و اقتصادی اشاره كرد. البته بیشتر مباحث امروزی ما درباره انحراف‌های اعتقادی و فرهنگی است، چراكه زیان‌بارترین انحراف‌ها اعتقادی بوده كه سرمنشأ دیگر انحرافات است. 

انحرافات فكری شكل‌های گوناگونی دارد كه ازجمله آنها می‌توان به ایجاد بدعت در دین اشاره كرد. پیامبر می فرمایند: "اگر در جامعه‌ای دینی بدعتی ظاهر شود و عالمان آن جامعه در برابر آن ساكت باشند و علم خود را ظاهر نكند و به مردم هشداری ندهند، آنها از رحمت خداوند به دورند".بر همین اساس در درجه اول باید علمای دینی در برابر بدعت مسئولیت داشته باشند و پس از آن هر كس به اندازه دانش و توانایی خود در برابر بدعت باید بایستد. 

یكی دیگر از انحرافات عقیدتی تفسیر به رای است. انحراف دیگر غلو در دین است. غلو به معنای تجاوز از حد و حدود است. یعنی اضافه از آنچه را كه هست معرفی كنیم. در جامعه ما در مورد انسان‌ها این كار انجام می‌شود، به گونه‌ای كه مثلا گاهی به كسانی "آیت‌الله العظمی"، "حجت الاسلام"، "دكتر" و "مهندس" می‌گویند كه در این جایگاه‌ها نیستند. این موضوع به صورت یک بیماری تبدیل شده كه باید جلوی آن را بگیریم چراكه برخی برای چاپلوسی این كارها را انجام می‌دهند. 

كشور را نمی‌شود با خواب اداره كرد كه رهبر معظم نیز در این‌ باره تذكراتی به مردم داده‌اند. مردم باید هوشیار باشند و علما و مبلغین نیز باید رسالت خود را انجام بدهند. در واقع نمی‌توان با حرف‌های غلوآمیز به رهبری خدمت كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین