کد خبر: ۱۴۹۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۴

هزینه‌های کلان انتخاباتی از جیب مردم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای قانون اساسی فرانسه بعد از ظهر روز دوشنبه فهرست رسمی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را منتشر کرد. به این ترتیب، رای دهندگان فرانسوی روز بیست و دوم ماه آوریل آینده باید از بین ده نامزد نهایی یکی را انتخاب کنند. خانم اوا ژولی، خانم مارین لوپن، نیکلا سارکوزی، ژان لوک ملانشون، فیلیب پوتو، خانم ناتالی آرتو، ژاک شومیناد، فرانسوا بایرو، نیکلا دو گونتنیون و فرانسوا اولاند نامزدهای حاضر در این دوره از انتخابات هستند. به این ترتیب، شمار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مقایسه با دو دوره قبل کاهش یافته است. بر اساس قوانین فرانسه، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید از فرصت های یکسانی برخوردار باشند. به این ترتیب در رادیو و تلویزیون، نامزدهای کم نام و نشان به اندازه نامزدهای مشهورتر فرصت اظهارنظر و سخنرانی خواهند داشت.

مقررات دیگر به هزینه های انتخاباتی مربوط می شود. هر یک از نامزدهای حاضر در انتخابات، صد و پنجاه و سه هزار یورو دریافت خواهد کرد. در ادامه، بخشی از هزینه های نامزدها بر اساس امتیازی که در دور اول به دست می آورند پرداخت خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار،نامزدهایی که کمتر از پنج درصد کل آرا را به دست بیاورند تا هشتصد هزار یورو می توانند دریافت کنند. نامزدهایی هم که بیش از پنج درصد آرای کل را به دست آورند تا هشت میلیون یورو دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر، سقف هزینه مجاز برای نامزدهایی که به دور دوم راه پیدا می کنند نباید از بیست و دو میلیون یورو فراتر رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین