کد خبر: ۱۵۴۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۴

باهنر: امیدوارم مجبور به افشاگری درباره رسايی نشوم/ اصلاح‌طلب فتنه‌گر نداشتیم

جریان انحرافی جبهه پایداری را ترجیح می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اصلاح طلبان مجلس هشتم گوشت تلخ نبودند به طور کلی اصلاح طلب فتنه گر نداشتیم. امیدوارم در مجلس نهم نیز نداشته باشیم. ضمن اینکه تصورم براین است که مجلس نهم از دو جریان اصول گرایی برخوردار است یکی جریان رادیکال که همراه با جبهه پایداری است و دیگری جناح معتدل که همراه جبهه متحد است. 

محمدرضا باهنر در خصوص حضور جریان انحرافی در میان نامزدهای مجلس نهم یادآور شد: تاجایی که من پیگیری کردم در میان ۵ هزار کاندیدایی که صلاحیت‌شان تایید شد کسی نبود که از این جریان حمایت کند و حتی حمایت علی الاطلاق از دولت داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بگوییم جریان پایداری از حامیان جبهه دولت است بنابراین جزو جریان انحرافی است درست نیست چراکه ادعای اصولی ان‌ها این است که طرفدار دولت نیستند اما همواره علامت‌هایی در جهت حمایت از دولت دارند.

باهنر افزود: روزنامه وابسته به جریان انحرافی در یکی از شماره‌های خود عنوان کرده که جبهه پایداری را ترجیح می‌دهد.

وی درخصوص حمایت جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران از حداد عادل برای ریاست مجلس نهم یادآور شد: هر کاندیدایی حق دارد مواضع خود را در مورد ریاست مجلس اعلام کند اما چنین بحثی در جبهه متحد صورت نگرفته است و اگر آقای فدایی بحثی را مطرح کرده است نظر شخصی وی است. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنم با توجه به برخی اختلاف نظرات، اعضای جبهه متحد چنین مباحثی را در جلسات درون گروهی مطرح كنند چرا که طرح این مباحث در جلسات علنی خطر ایجاد اختلاف درجبهه متحد را افزایش می‌دهد.

باهنر همچنین در مورد احتمال حضور مجدد خاتمی در مرحله دوم انتخابات یادآور شد: حضور وی به نظر خود وی بستگی دارد.

وی همچنین در مورد هجمه‌های اخیر علیه خود اظهار داشت: افرادی که به ابزار تهمت و دروغ متمسک می‌شوند باید در آینده جوابگوی وجدان خود باشند. چرا که پاگذاشتن روی سر رقیب و بالا رفتن هیچ لذتی ندارد مگر اینکه شهوت قدرت چشمان انسان را ببندد.

باهنر با اشاره به حمایت آیت اله مهدوی کنی و یزدی از جبهه متحد یادآور شد: در مسیر ۳۰ ساله انقلاب خیلی از افراد از مسیر خود منحرف شدند اما ما در جبهه متحد از روحانیت مورد تایید و حامی ولایت شناخته شده و انقلابی به عنوان تکیه‌گاه استفاده کردیم ولی این به معنی این نیست که اگر کسی در جامعه روحانیت نیست غیر قابل اعتماد است. ضمن اینکه افرادی همچون آیت اله مهدوی کنی و یزدی از امتحانات خود پس از انقلاب سربلند بیرون امدند بنابراین تزریق اختلاف توسط عده‌ای هزینه‌ای بود که در این انتخابات پرداخت کردیم و امیدواریم که هر چه سریع‌تر آن را جبران کنیم.

وی درخصوص تبلیغات جبهه متحد و جبهه پایداری یادآور شد: در مرحله اول در ستاد جبهه متحد به این اتفاق نظر رسیدیم که تقریبا تبلیغاتی نداشته باشیم.بنابراین تبلیغات کم و پراکنده‌ای داشتیم. در حالی که پایداری‌ها اعلام کردند که هدف ما در مرحله اول مبارزه و رقابت تفکر‌ها و در مرحله دوم رقابت میان نهادهای تبلیغاتی است اما هم اکنون پیش از اینکه برگه‌های تبلیغاتی جبهه متحد به دست من برسد برگه‌هاي تبلیغات پایداری به من می‌رسد.

وی اضافه کرد: هنوز نظرسنجی کلی در مورد اقبال مردم به جبهه متحد انجام نداده‌ایم بنابراین اینکه گفته می‌شود برخی افراد با مردم تماس می‌گیرند و نظرشان را در مورد این جبهه می‌پرسد ممکن است یک کار مردمی و خودجوش می‌باشد اما از ناحیه جبهه متحد نیست.

وی با بیان اینکه مجلس می‌تواند عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور را تایید کند،خاطرنشان کرد: دعا می‌کنیم تا ضرورتی برای استفاده از این حق قانونی مجلس نباشد ضمن اینکه باید گفت اگر تمام دولت هم جمع بشود نمی‌تواند یک نماینده مجلس را برکنار کند در حالی که مجلس چنین صلاحیتی را دارد.

وی همچنین در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد یادآور شد: برداشت و تفسیر از قانون اساسی به عهده رئیس جمهور نیست بلکه وظیفه شورای نگهبان است ولاغیر.

باهنر همچنین در خصوص پرونده فساد اخیر بانکی یادآور شد: از قوه قضاییه می‌خواهیم که هیچ خط قرمزی را در این باره در نظر نگیرد و حتی اگر نمایندگان هم متهم هستند در مورد آن‌ها اغماض نکند ضمن اینکه باید گفت جای تشکر دارد که نسبت به این پرونده‌ها به صورت جامع و مستمر رسیدگی می‌شود.

باهنر در خصوص ادعای خبرنگاری در مورد فرار وی از مناظره عنوان کرد: دیروز به علت حضور در اجلاس سلامت اداری نتوانستم در مناظره روانبخش شرکت کنم و البته به جای وی نیز آقای رسایی سخنانی را عنوان کرد که در این خصوص خود را ملزم به دفاع می‌دانم اما امیدوارم به حدی عصبانی نشوم که چیزهایی که در مورد وی اطلاع دارم را بازگو کنم.

وی در خصوص سخنان رسایی مبنی بر اینکه باهنر در جایی گفته است باید از موسوی حمایت کنیم، عنوان کرد: جای خوشحالی است که وی یک قدم از موضع خود عقب رفته و دیگر عنوان نمی‌کند که من به موسوی رای داده‌ام ضمن اینکه در این خصوص نیز بار‌ها گفته‌ام که هیچگاه قبول نداشتم که موسوی اصولگراست اما معتقد بودم حالا که تایید صلاحیت شده و احتمال رای آوری هم دارد کاری نکنیم که وی اگر رای آورد احساس کند که مجلس، روحانیت و حتی رهبری در مقابل وی هستند که متاسفانه آقایان از این توصیه من به عنوان طرفداری از موسوی تعبیر می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
0
......مردم هزارو یک مشکل دارن اونوقت شما دارین دعوا میکنین......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین