کد خبر: ۱۶۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۸۴ - ۱۸:۲۹

ناگفته‌هاي مرتضي مبلغ درباره مخدوش‌اعلام‌شدن انتخابات خانه احزاب

آفتاب‌‌نیوز : وي با يادآوري ويژگي‌هاي وزارت كشور به عنوان وزارتخانه‌اي كه مرجع تامين امنيت، آرامش و پيشبرد توسعه‌ي سياسي اجتماعي است، گفت: بر اين اساس هرگونه نگاهي كه به اين مباني آسيب برساند به صلاح كشور نيست؛ از اين رو بايد به صورت طبيعي مسوولان وزارت كشور دقت بسيار ويژه‌اي داشته باشند و با رفتارهايشان علاوه بر جلوگيري از اين روند مانع از آن شوند كه چنين مواردي به آنها نسبت داده شود.

وي افزود: وزارت كشور و مسوولان آن به دنبال ايجاد فضايي آزاد، باز و آرامش‌بخش براي عموم مردم، گروه‌ها و احزاب سياسي هستند.

مبلغ هم‌چنين درباره‌ي راي كميسيون ماده 10 مبني بر مخدوش اعلام كردن انتخابات خانه احزاب كه در زمان رياست وي بر اين كميسيون صادر شد، با يادآوري اين‌كه مخالف اين قضيه بوده و حتي به عنوان رييس در راي‌گيري شركت نكرده است، افزود: متاسفانه برخي از جريان‌ها به جاي مورد توجه قرار دادن منافع تحزب به منافع خود توجه مي‌كنند و با اين كار اصل كار حزبي را در كشور زير سوال مي‌برند.

وي كه خانه احزاب را مرجعي براي دستيابي احزاب به مشتركات بيشتر توصيف مي‌كرد، افزود: اگر خود احزاب اين مرجعيت را زير سوال ببرند بايد جدا ابراز تاسف كنيم.

مبلغ افزود: انتخابات خانه احزاب مطابق قانون برگزار شد و اگر شكايتي نيز درباره‌ي آن وجود داشت محل بررسي آن كميسيون ماده 10 احزاب نبود و بايد هياتي كه براي انتخابات تشكيل شده درباره‌ي آن نظر مي‌داد كه رسيدگي هم شد؛ اما اين‌كه برخي اصرار دارند به لحاظ انتخاب نشدن براي خانه احزاب مشكل ايجاد كنند بحث ديگري است.

وي با اشاره به تركيب خانه احزاب كه زماني غالب آن اصلاح‌طلب و در مقطعي از جناح مقابل بودند، گفت: ممكن است در نوبت بعدي تركيب غالب خانه احزاب از آن محافظه‌كاران باشد هرچند خانه احزاب خانه‌اي سياسي نيست؛ بلكه جايي است كه بر سر نهاد حزب و نه جناح‌گرايي‌هاي حزبي در آن بحث مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه برخي به اصرار، خواهان بررسي انتخابات خانه احزاب در كميسيون ماده 10 بودند، افزود: من از ابتدا مخالف اين قضيه بودم و در راي‌گيري شركت نكردم. آقايان خود راي‌گيري كردند كه اين امر از نظر حقوقي قابل رسيدگي است؛ اما مصلحت احزاب در اين است كه اجازه دهند روند سالم خانه احزاب به پيش رود.

مبلغ در ادامه گفت‌وگويش با ايسنا در ارزيابي از وضعيت جريان اصلاح‌طلب و امكان اجماع آنها در انتخابات‌ آتي اظهار داشت: بايد توجه داشته باشيم كه اجماع به مفهوم نبودن اختلاف نظر در هيچ حوزه‌اي نيست؛ زيرا در بين اصلاح‌طلبان هستند گروه‌هايي كه به برخي هواهاي نفساني آلوده بوده و توجه كمتري به مصالح ملي دارند كه اين امر موجب شده به روند اصلاحات آسيب وارد شود.

وي كه در آسيب‌شناسي رفتار اصلاح‌طلبان بررسي تاثيرات رفتارهاي اين گروه‌ها را لازم مي‌شمرد، ادامه داد: اصلاح‌طلبان بايد از يك طرف كار آموزشي و ارشادي جدي و عميقي را انجام دهند تا به اعضا و منتسبان خود منافع ملي را تبيين كنند و از طرف ديگر كساني را در اين جريان رخنه كرده و تعمدا مي‌خواهند به آن آسيب برسانند طرد كنند. به عقيده‌ي من حتي در اين مساله بايد با هم اجماع داشته باشيم.

معاون سابق سياسي وزير كشور اضافه كرد: در حال حاضر موضوعات مختلفي از جمله تحجر،‌ عوام‌زدگي و توسعه‌ي خرافات به اسم دين در جامعه وجود دارد كه مبارزه با آنها مي‌تواند محور اجماع اصلاح‌طلبان قرار بگيرد؛ زيرا اين‌ها خطراتي هستند كه مي‌توانند اصل نظام را تهديد كنند و بنيانگذار انقلاب هم بيش از همه بر آن تاكيد داشتند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین