کد خبر: ۱۶۱۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۸

نتیجه تامل‌برانگیز 13 وعده مسئولان برای ارزانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسئولان دولت و دست اندرکاران اقتصادي کشور قول داده بودند که با اتخاذ تدابير لازم زمينه بازگشت قيمت برخي اقلام و کالاها به قيمت سال قبل را فراهم کنند و احمدی‌نژاد نيز از استانداران خواسته بود جلوي افزايش بي رويه قيمت‌ها را بگيرند. 

سایت جهان‌نیوز نوشت: با گذشت ۳ ماه از سال جديد و در آستانه اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها شاهد افزايش قيمت‌ها در بازار هستيم و وعده‌هاي مسئولان براي مهار گراني تاکنون محقق نشده است.

۳۱فروردين۹۱؛ رئيس جمهور: «استانداران از افزايش بي رويه قيمت‌ها جلوگيري کنند.»

۱۵ارديبهشت؛ محمد علي ضيغمي- معاون وقت وزير صنعت، معدن و تجارت: «با هماهنگي دولت به زودي يعني حداکثر يک ماه تا ۴۰روز ديگر بايد نشانه‌هاي کاهش قيمت گوشت قرمز را در بازار شاهد باشيم.»

۱۶ارديبهشت؛ همين مقام مسئول: «محصولات لبني که از اين هفته در کارخانه‌هاي لبني توليد مي‌شود با قيمت‌هاي اسفندماه سال گذشته روانه بازار خواهد شد.»

۲۰ارديبهشت؛ صدرا... دولت- مديرعامل وقت شرکت پشتيباني امور دام: «با توزيع گسترده گوشت قرمز به زودي قيمت‌ها به حالت قبل برمي‌گردد. قيمت مرغ، تخم مرغ و شير نيز کاهش پيدا کرده است.»

۲۲ارديبهشت؛ خليليان- وزير جهاد کشاورزي: «ميوه امسال به وفور توليد مي‌شود و مردم ميوه را با قيمت مناسبي تهيه خواهند کرد. توليد گوشت مرغ روند مناسبي داشته و قيمت آن نيز کاهش يافته است».

۲۶ارديبهشت؛ عباس قبادي- معاون وزير صنعت معدن و تجارت: «قيمت روغن نباتي از فردا کاهش مي‌يابد.»

۲۶ارديبهشت؛ مهدي غضنفري- وزير صنعت، معدن و تجارت: «مردم تا پايان ارديبهشت ماه شاهد ارزاني مواد غذايي خواهند بود.»

۲۸ارديبهشت؛ ضيغمي- معاون وقت وزير صنعت: «از شنبه قيمت گوشت گوساله و مرغ روند کاهشي را آغاز مي‌کند.»

۳۰ارديبهشت؛ باز هم ضيغمي‌معاون وقت آقاي وزير صنعت: «آقاي وزير نگفته بود که تا پايان ارديبهشت ماه همه کالاها ارزان مي‌شود بلکه‌ايشان در اوايل ارديبهشت ماه اعلام کردند که تا يک ماه ديگر قيمت برخي از کالاهاي اساسي را مديريت مي‌کنيم تا افزايش قيمت غيرمنطقي نداشته باشد.»

۷خرداد؛ غضنفري- وزير صنعت، معدن و تجارت : «تلاش يک ماهه دولت براي کنترل بازار و مبارزه با گران فروشي آثار خوبي داشته و موجب افزايش اميد مردم براي کاهش قيمت کالا شده است».

۱۱خرداد؛ غضنفري- وزير صنعت، معدن و تجارت: «با برنامه دولت گراني کنترل شده و توزيع کالا به صورت آرام و پررونق انجام مي‌شود.»

۱۶خرداد؛ دبير انجمن برنج: «از اوايل مرداد ماه که برنج تازه به بازار بيايد قيمت اين محصول ۱۰تا۱۵درصد در بازار کاهش خواهد يافت.»

۳۱خرداد؛ حسن رادمرد- معاون جديد وزير صنعت، معدن و تجارت: «براي کاهش قيمت شير و لبنيات به زودي جلسه‌اي با حضور وزير برگزار مي‌کنيم، همچنين به زودي با برگزاري نمايشگاه‌ها و عرضه مستقيم مواد غذايي قيمت اين کالاها کاهش مي‌يابد».

و این داستان همچنان ادامه دارد ....

با توجه به این نقل قول ها، مي‌توان ادعا كرد وعده‌هاي دولت درخصوص كنترل بازار نتيجه معكوس داشته‌ و موجب به راه افتادن سيل گراني در بازار شده‌اند.

آنطور هم كه برخي كارشناسان عنوان مي‌كنند گويا دولت تنها راه كنترل بازار را تكرار وعده‌هاي پيشين خود مي‌داند و در اين راه دست به اقدامي‌عملي كه از پايه‌هاي اقتصادي ريشه گرفته باشد نمي‌زند.

با اين وجود اما بايد منتظر ماند و ديد اين‌بار هم وعده دولت راه مخالف مي‌رود و به افزايش قيمت مي‌انجامد و يا آرامش را در بازار حاكم مي‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
0
ديگه همه فهميدند اينها وعده و وعيدي بيش نيست ........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین