کد خبر: ۱۶۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶

نادال از نفر صدم تنیس جهان شكست خورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'رافائل نادال' مرد شماره دوی تنیس جهان در جریان رقابت های تنیس ویمبلدون، از 'لوكاس روسول' بازیكن شماره 100 رده بندی جهانی شكست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

به گزارش ایرنا، شكست نادال از این تنیس باز گمنام، می‌تواند یكی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ ورزش تنیس محسوب شود.

در این دیدار روسول تنیس باز اهل جمهوری چك موفق شد در پنج ست با نتیجه 6-7، 6-4، 6-4، 2-6 و 6-4 حریف قدرتمند خود را شكست دهد و به دور سوم راه یابد.

نادال اسپانیایی كه ماه گذشته برای هفتمین بار قهرمان اوپن فرانسه شده بود و به نظر می رسید كه روحیه بالایی داشته باشد، در بازی با روسول نتوانست آهنگ همیشگی خود را پیدا كند.

وی بعد از این شكست تاریخی گفت:‌ چنین اتفاقاتی وقتی حریف توپ را با قدرت هرچه تمام تر و بدون فكر و فشار روانی می زند، می افتد.

این اولین بار از سال 2005 میلادی است كه نادال در دور دوم یك مسابقه مهم حذف می شود.

وی در پنج مسابقه گرند اسلم گذشته به فینال رسیده بود و در پنج دوره حضور در مسابقات ویمبلدون فینالیست شده بود. او دو بار در سال های 2008 و 2010 میلادی نیز موفق شد عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست بیاورد.

هر دوی این تنیس بازان 26 ساله بودند اما نادال تاكنون 583 پیروزی و روسول 19 پیروزی در كارنامه خود دارد.

نادال 50 بار قهرمان شده و روسول تاكنون طعم قهرمانی را نچشیده است.

نادال در 178 مسابقه گرند اسلم قبلی مقابل تنیس بازی پایین تر از رده هفتادمی نباخته بود اما روسول در پنج دوره حضور در ویمبلدون همیشه در دور نخست باخته و حذف شده بود.

در بازی دیشب در اواسط ست پنجم، نور طبیعی برای ادامه مسابقه كافی نبود و مسوولان برای اینكه بازی تمام شود، آن را متوقف كردند و پس از بستن سقف متحرك زمین، مسابقه زیر نور مصنوعی ادامه پیدا كرد.

روسول در دور بعدی با 'فیلیپ كولشرایبر' از آلمان روبرو خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین