کد خبر: ۱۶۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۴ - ۰۸:۴۹

شارون با حضور حماس مخالف است

آفتاب‌‌نیوز : براساس اين طرح كه اعضاي يك كميته‌ي چهار جانبه متشكل از نمايندگان روسيه، آمريكا، اتحاديه‌ي اروپا و سازمان ملل بر آن نظارت دارند اسراييل بايد از بيشتر مناطق اشغال شده در سال ‪ ۱۹۶۷‬از جمله كرانه باختري خارج و سرنوشت قدس نيز در چارچوب مذاكرات داخلي و بين‌المللي مشخص شود.

شارون افزود: حماس در صورتي مي‌تواند در انتخابات شركت كند كه سلاح خود را كنار بگذارد و عبارت "لزوم نابودي اسراييل" نيز از منشور اين جنبش حذف شود.

انتخابات مجلس قانونگذاري فلسطين براي تعيين ‪ ۱۳۲‬نماينده‌ي مجلس قرار است ژانويه‌ي سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي (بهمن ماه) برگزار شود.

اين درخواست شارون يك روز پس از اظهارات "كاندوليزا رايس" وزير امور خارجه‌ي آمريكا در مورد لزوم خلع سلاح حماس و اتهام "تروريسم" به اين جنبش، مطرح مي‌شود.

نخست وزير اسراييل در ادامه گفت: مسووليت درباره ي آنچه در باريكه‌ي غزه روي مي‌دهد به حكومت خودگردان فلسطين منتقل شده است و بايد توانمندي خود را در انجام اين مسووليت اثبات كند.

در همين پيوند، "صائب عريقات" رييس بخش گفت وگوهاي سازمان آزاديبخش فلسطين "ساف" مواضع رژيم صهيونيستي و آمريكا در مخالفت با شركت "حماس" در انتخابات مجلس قانونگذاري فلسطين را رد كرد و آن را دخالت در امور داخلي فلسطينيان دانست.

به گزارش خبرگزاري ملي فلسطين "وفا"، عريقات گفت: حكومت خودگردان اين انتخابات را براساس قانون انتخابات فلسطين و با شركت همه‌ي گروه‌ها و احزاب برگزار مي‌كند.

وي از ادامه يافتن تماس‌ها بين مقام‌هاي رژيم اشغالگر قدس و حكومت خودگردان براي تعيين زمان جديدي براي ديدار شارون با "محمود عباس" رييس اين حكومت خبر داد.

قرار بود اين ديدار امروز (يكشنبه) برگزار شود كه به دليل تجاوزهاي هوايي رژيم صهيونيستي به باريكه‌ي غزه و كرانه‌ي باختري و بازداشت گسترده‌ي فلسطينيان در كرانه، به زمان ديگري موكول شد.

رژيم صهيونيستي امروز ادعا كرد كه حمله به مناطق فلسطيني‌نشين را تا آگاهي بعدي به حال تعليق درآورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین