کد خبر: ۱۷۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۴ - ۱۰:۵۶

رقابت شبکه های تلویزیونی در ماه رمضان

آفتاب‌‌نیوز : پخش اين مجموعه‌ها از آخر اين هفته آغاز مي شود و شبكه‌ي اول سيما كه سال گذشته سريال نه چندان موفق «اگه بابام زنده بود» را به روي آنتن برد، امسال سريال‌هاي «دوست اختصاصي من»و «روح مهربان» را براي پخش در ماه مبارك رمضان در نظر گرفته است.

« دوست اختصاصي من» كه پيش از اين «مرده متحرك» نام داشت، از چندي پيش به همت رضا جودي در گروه فيلم و سريال شبكه اول سيما تهيه مي‌شود و داستان جواني به نام جلال با بازي مجيد صالحي را دنبال مي‌كند كه به دليل بدبياري‌هاي مختلف قصد رفتن به ناكجاآباد را دارد، اما طي اتفاقاتي جنازه‌اي را پيدا مي‌كند كه متوجه مي‌شود اين جنازه ميلياردها تومان ارزش دارد. اين سريال را سعيد رحماني در 30 قسمت نوشته و رضا كريمي آن را كارگرداني كرده است. در اين سريال اسماعيل خلج ، مجيد صالحي، كتايون رياحي، پرويز فلاحي‌پور، فردوس كاويان، رامين ناصر نصير، يوسف يوسف پشندي و ... به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

در كنار «دوست اختصاصي من» شبكه اول سيما سريالي هم براي پخش در قالب سريال نيمروزي آماده كرده است كه «روح مهربان» نام دارد. اين سريال كه قرار بود رمضان سال گذشته از شبكه ي اول سيما پخش شود توسط امير قويدل كارگرداني شده است و داستان فردي متدين به نام «ميرزا علي اكبر فراهاني» را دنبال مي‌كند كه فوت مي‌كند و دختر وي كه همسرش يك خبرنگار جنگي است و به اسارت نيروهاي بعثي درآمده از لحاظ روحي در شرايطي بحراني قرار مي‌گيرد . اين درحالي است كه نوه ميرزا علي اكبر كه سوگل نام دارد در چهلمين روز فوت او ادعا مي‌كند پدربزرگش زنده است و با او ارتباط دارد.

«روح مهربان» در قالب 26 قسمت در ماه مبارك رمضان هر روز از شبكه اول سيما پخش خواهد شد و در آن بازيگراني چون: محمد كاسبي، بهزاد فراهاني، ثريا قاسمي، غزل صارمي، عبدالرضا زهره كرماني، اردلان شجاع كاوه و ... به ايفاي نقش پرداخته اند. پوپك گلدره نيز كه در حال حاضر به دليل تصادف در بيمارستان بستري است،آخرين تجربه‌هاي بازيگري خودرا در اين سريال به انجام رسانده است. اين سريال را ذبيح‌الله اجاق لو براي گروه خانواده شبكه اول سيما تهيه كرده است و فيلمنامه‌ آن به همت شهاب ملت خواه و حسن مشكلاتي به نگارش درآمده است.

شبكه‌ي دو سيما كه سال گذشته مجموعه‌ي مناسبتي كمكم كن را به كارگرداني قاسم جعفري به روي آنتن برد، سريال «او يك فرشته بود» را براي پخش در ماه مبارك رمضان در نظر گرفته است.اين سريال با بازي حسن جوهرچي، محمد حاتمي، مرتضي ضرابي، مريم كاوياني، بهاره افشار و ماني كسرائيان از پنج‌شنبه اين هفته ساعت 18 و 10 دقيقه به روي آنتن مي‌رود.

« او يك فرشته بود » داستان يك خانواده متوسط اجتماع را به تصوير مي‌كشد كه اكنون به يك آرامش نسبي رسيده‌اند. براثر اتفاقي زني ناخواسته وارد زندگي آن‌ها مي‌شود. با ورود او زندگي آنها رنگ و بوي ديگري مي‌گيرد. اما اين پايان ماجرا نيست، چرا كه سرنوشت غافلگيري بزرگش را براي آن‌ها كنار گذاشته است.تصويربرداري و نگارش فيلمنامه‌ي اين سريال همچنان در تهران ادامه دارد و تهيه كننده‌ي آن مدعي شده است : تمامي سريال‌هايي كه براي ماه رمضان 84 در شبكه‌هاي ديگر ساخته مي‌شوند، يا با اين ماه تناسب ندارد و يا به نوعي با هم شباهت دارند.

شبكه‌ي سه سيما كه رمضان سال گذشته با پخش مجموعه‌ي تلويزيوني «خانه بدوش» موفقيت بسياري را در بين ساير شبكه ها به لحاظ جذب مخاطب به دست آورد، با همان عوامل و پيش از ساير شبكه ها ساخت سريال «متهم گريخت» را آغاز كرد.

اين سريال كه پخش آن از چهارشنبه‌ي اين هفته آغاز مي‌شود توسط رضا عطاران كارگرداني شده است. بازيگراني چون ‌سيروس گرجستاني، مريم امير جلالي ، سعيد آقا خاني، محمود بهرامي، شهربانو موسوي، علي جعفري، مليكا زارعي، ليدا فتحي الهي، خشايار راد و فلور نظري در آن به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

فيلمنامه‌ي «متهم گريخت» به قلم سعيد آقا خاني زندگي هاشم آقا و خانواده‌اش را روايت مي‌كند كه در شهرستاني نه چندان دور زندگي ساده‌اي دارند. او كه تا پيش از شدت بيماري در مغازه‌اي اجاره‌اي به تعمير اگزور مشغول بوده، به علت بيماري پزشكان او را از انجام كارهاي سنگين منع مي‌كنند. از طرفي دختر دانشجويش در تهران براي او شغلي پيدا و خانه‌اي را اجاره مي‌كند. هاشم آقا به ناچار كارش را تعطيل و به تهران مهاجرت مي‌كند. مهاجرت هاشم آقا به همراه مادر و دامادش داستان‌هايي را بوجود مي‌آورد كه ... ايرج محمدي و مهران مهام تهيه كنندگي اين سريال را به طور مشترك بر عهده دارند. 

شبكه‌ي چهار سيما با پخش تله تئاتر «جاده‌اي به سوي كعبه» به استقبال ماه مبارك رمضان مي‌رود.اين تله تئاتر چهار قسمتي به كارگرداني تاجبخش فنائيان ،اثر آتون فوگارد، نمايشنامه نويس انگليسي زبان است و بازيگراني چون ثريا قاسمي، شهر سلطاني و هرمز هدايت در آن به ايفاي نقش پرداخته‌اند.«جاده‌اي به سوي كعبه» ، بازسازي زندگي واقعي پيرزني هنرمند است كه در خانه مسكونيش به خلق پيكرهايي عجيب و غريب مي‌پرداخت و به گفته‌ي ساكنان دهكده او كه پيش از اين مسيحي بوده، اينك دين جديدي برگزيده بود. هلن با نبوغي وحي آميز، تصويري ذهني را با نگاهي شخصي و رازگونه در هيات پيكرده‌هاي عجيب و اسرار آميز برجاي گذاشته است. كه آخرين آنها مجسمه‌اي است از كعبه و مجسمه‌ي دوازده مرد روماني كه به سمت شرق و قله اشاره دارند. چيزي نبود كه متوليان كليساي محلي بتوانند آن را تاب آورند. پس همه‌ي تلاش خود را به كار گرفتند تا بتوانند هلن را از مجسمه‌هايش و خانه‌اي كه مملو از شمع‌هاي نوراني است، دور كند.هلن در برابر هجوم متوليان كليسا، و آزارها و اذيت‌هاي مردم دهكده مي‌رفت كه توانش را از دست بدهد. اين تله تئاتر از چهارشنبه اين هفته ساعت 22 به روي آنتن مي رود.

شبكه‌ي تهران نيز رمضان 84 سريال «براي آخرين بار» را كه پيش از اين «سرگشته» نام داشت براي پخش درنظر گرفته است.

‌كارگرداني اين سريال را اكبر منصور‌فلاح بر عهده دارد و بازيگراني چون حميد گودرزي، امير جعفري، يوسف تيموري، جمال‌ اجلالي، سحر زكريا، شهره سلطاني، آرام جعفري، رامتين خداپناهي، مهدي اميني‌خواه، فرزاد حسني، حسن اسدي، گيتي معيني، غلامرضا طباطبايي ، ناصر گيتي‌جاه و مينا جعفرزاده بازي مي‌كنند. تهيه كنندگي «براي آخرين بار» را صديقه صحت ( همسر قاسم جعفري ) بر عهده دارد حسن انصاريان متن اين سريال را به نگارش در آورده است .داستان « براي آخرين بار» درباره‌ي اسي است كه براي عبرت ديگران از سوي " قندي " - صاحب كارخانه - از كار اخراج مي‌شود و در خلوت شبانه دست به به دامان قندي مي‌شود تا دوباره به كار برگردد ولي با او درگير مي‌شود و قندي بيهوش مي شود و اسي به گمان مرگ او فراري مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین