کد خبر: ۱۷۲۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
یک آسیب‌شناس اجتماعی:

اقدامات دولت در افزایش موالید شتاب‌زده و شعارگونه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجید ابهری در گفت‌وگو با فارس افزود: پس از فراهم کردن زیر ساخت‌ها باید تبلیغات فرهنگی انجام شود، در غیر این صورت برای رسیدن به جمعیت جوان باید مشکلات مختلفی را تحمل کنیم.

این استاد دانشگاه ترس از آینده را مهمترین عامل عدم تمایل زوج‌های جوان به باروری دانست و گفت: با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که از دو دهه گذشته مبنی بر داشتن فرزند کمتر برای زندگی بهتر صورت گرفته تا به امروز کمتر بر روی مهارت فرزند‌آوری و فرزندپروری در رسانه‌‌ها بحث شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پدر و مادر شدن در هاله‌ای از ابهام و ترس پیچیده شده است که مشکلات اقتصادی به خصوص مسکن به این مسائل دامن می‌زند.

ابهری با اشاره به اینکه تامین مسکن به خصوص برای زوجینی که بیش از یک فرزند دارند از مسائل اساسی است، اظهار داشت: از طرف دیگر هزینه‌های فرزند‌پروری مانند تهیه شیر خشک، بهداشت و درمان، مهدکودک و ... همچنین مشکلات اداری مادران به این موضوع دامن می‌زند.

وی افزود: تا 20 سال آینده با جمعیت میانسال و سالمند مواجه هستیم و هیچ بعید نیست که در کنار واردات کالا از چین و کشورهای دیگر مجبور به اقدام نیروهای کار از کشورهای دیگر شویم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برای از بین بردن این ترس، دولت باید به فکر مسکن ارزان و رایگان برای والدین دارای بیش از 2 فرزند باشد تاکید کرد: از سوی نهادهای مربوطه باید هزینه‌ نگهداری و درمان فرزندان تا 4 سالگی و مراکز نگهداری و مهدکودک در کنار سازمان‌های اداری قرار گیرد تا باعث دلگرمی مادران شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
0
0
سلام ، یک زمانی گفتند به خانواده های 7 نفره زمین می دهیم و
تعداد زادو ولد را زیاد کردند و بعد گفتند ، فرزند کمتر ، زندگی بهتر،
و حالا هم می گویند ، باید افزایش جمعیت داشته باشیم .
بعضی از مسئولین ، اصلا" از مملکت و مملکت داری ، در سطح
خیلی ابتدایی هم ، بی خبرند و نمی دانند آمار چیست ، آموزش
چیست ، رفاه و تربیت چیست . و برای زاد و ولد بیشتر برنامه ریزی های خیلی دقیق کاری ، مسکن ، آموزش ، رفاه ، تفریح ،
و خیلی مسائل دیگر ، لازم است . و مملکت را نمی توان با حرفهای تو خالی و بی اساس ، چرخاند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین