کد خبر: ۱۷۳۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴

حبيبی: راه‌حل مشكلات اقتصادی، پرهيز از روش دستوری است

با برقراری رابطه با آمريكا مخالفيم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدنبي حبيبي در دهمين مجمع عمومي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اينكه مجمع نهم حزب موتلفه در 31 ارديبهشت سال 88 با شعار "عزت، خدمت و كارآمدي" تشكيل شد، اظهار كرد: در مجمع نهم علاوه بر تصويب خط مشي، اصلاح برخي بخش‌هاي اساسنامه را انجام داديم و اعضاي علي‌البدل، شوراي مركزي، دبيركل و دبيران اجرايي انتخاب شدند.

وي با اشاره به اينكه در دوره نهم حزب موتلفه سعي و تلاش لازم براي اجراي خط‌ مشي حزب به عمل آمد، افزود: حزب از ابتداي دوره نهم با حوادثي چون فتنه سال 88 و بروز جريان انحرافي مواجه بود كه با بكارگيري تدابير لازم به وجه شايسته به سهم خود به مقابله با آنها پرداختيم و در چارچوب تدابير رهبري از افراط و تفريط پرهيز كرديم.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه "جريانات فتنه و انحراف قصد ورود به انتخابات مجلس هشتم را داشتند ولي دستهاي بيدار نظام از اين نفوذ جلوگيري كرد"، گفت: حزب موتلفه اسلامي در دوره نهم با مضيقه مالي روبرو بود اما تاكنون از اين پيچ گذر كرده است.

حبيبي با اشاره به اينكه حزب موتلفه از اول سال 89 به تشكيل جلساتي در مورد انتخابات مجلس نهم پرداخت، اظهار كرد: همه ظرفيت خود را در اختيار جبهه متحده اصولگرايي قرار داديم و به شكر خدا اكثريت قاطع نمايندگان مجلس نهم با معرفي جبهه نهم وارد مجلس شدند.

وي با بيان اينكه "در دوره نهم اتكا به تشكيلات و برنامه مورد تاكيد و توجه بيشتر قرار گرفت"، خاطرنشان كرد: ما در حال حاضر به جاي تكيه بر اشخاص، به تشكيلات و برنامه اتكا داريم.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي همچنين با بيان اينكه "اكثريت اعضاي حزب موتلفه هزينه معيشت خود را با اشتغال در خارج از حزب تامين مي‌كنند"، به ارائه گزارش عملكرد حزب موتلفه در دوره نهم پرداخت و گفت: چشم‌انداز 15 ساله حزب در افق 1404 با سه محور توانمندي عقيدتي و فكري به بالاترين سطح،‌ داشتن برنامه‌ اداره كشور در سطوح اجرايي، مقننه و شوراها و توانايي تربيت مديران متدين و لايق براي اداره كشور مورد توجه ما بوده است و معتقديم تشكيلاتي كه فاقد اين سه مشخصه باشد، حزب نيست.

حبيبي به برنامه‌هاي حزب موتلفه در راستاي استفاده از ظرفيت جوانان اشاره كرد و گفت: يكي از اتهامات مطرح در مورد موتلفه اين است كه راه را براي ورود جوانان باز نكرده است اما جوانگرايي در حوزه معاونت‌هاي حزب 10 درصد نسبت به 10 سال پيش افزايش يافته است و در حزب موتلفه به جاي ديواركشيدن بين نسل‌ها، تعامل و تعاون ميان آنها را مدنظر قرار داده است و براي شاخه جوانان اين حزب، استقلال قائل هستيم كه در استان نيز شاخه جوانان فعال است.

وي با بيان اينكه "حزب موتلفه براي ورود بانوان آنطور كه بايد عمل نكرده است و بايد بيشتر فعال شود"، اظهار كرد: سال 75، پنج درصد از اعضاي حزب از بانوان بودند و سال 81، حدود 11 درصد، اما طي پنج سال اخير 30 درصد اعضاي جذب شده در حزب از بانوان هستند.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي در ادامه، به اهميت موضوع سطح تحصيلات در حزب موتلفه اشاره كرد و توضيح داد: در سال81، 32 درصد كل اعضا ليسانس و بالاتر از آن بودند و طي 10 اخير به رقم به 46 درصد رسيده است. طي سه ساله گذشته نيز 50 درصد از اعضاي جذب شده جديد ليسانس و بالاتر از ليسانس هستند.

حبيبي با اشاره به شكل‌گيري فراكسيون حزب موتلفه در دوره‌ هشتم مجلس با مديريت بادامچيان براي اولين‌بار، گفت: اين فراكسيون 65 نفر عضو رسمي داشت و 50 نفر طرفدار كه در كميسيون‌ها شركت مي‌كردند. سعي ما اين بود كه در امور مختلف مجلس با كار كارشناسي پيشنهاد‌ دهنده باشيم.

وي به نظرات حزب موتلفه در عرصه‌ سياست داخلي اشاره كرد و افزود: گرچه دولت نهم و دهم با تلاش قابل تحسين و درآمد بي‌سابقه نفت خدماتي در عرصه عمراني و خدمات داشته است اما مطالبه جدي مردم، شفافيت، حفظ امانت بيت‌المال، برخورد با افراد سودجو، تامين شايسته‌سالاري، پرهيز از محدودكردن دايره نيروهاي اجرايي به دوستان و تاكيد بر دخالت واقعي مردم در امور اقتصادي بوده است كه متاسفانه مداخله واقعي مردم در امور اقتصادي انجام نشده است اما اين موضوع با رعايت سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله و تكيه به توان ملي و ظرفيت‌هاي مردمي قابل حل است.

حبيبي با تاكيد بر اهميت مباحث اقتصادي به عنوان موضوع سرنوشت‌ساز در جامعه خاطرنشان كرد: دشمنان پس از شكست در عرصه‌هاي مختلف، به تهديد و فشار در عرصه اقتصادي روي آوردند كه موفق هم بوده‌اند اما راه‌حل رهايي از اين وضعيت، پرهيز از اعمال روش دستوري در اقتصاد است.

وي با بيان اينكه "وظيفه دولت، برنامه‌ريزي، هدايت و نظارت است"، گفت: اينكه دولت بقال يا نجار باشد، آفتي براي رونق اقتصادي است؛ بنابراين بايد ميدان دادن به بخش خصوصي مردمي بيشتر مورد توجه قرار گيرد تا با حركت در مسير اقتصاد مقاومتي بر اساس نظر رهبري با دشمن مقابله كنيم.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه "انتظار مردم، حل مسائل معيشتي است"، تصريح كرد: كاهش ارزش پول ملي، دلال بازي در بازار ارز،‌ بيكاري و اشكال‌هاي موجود در بخش توليد و البته تغيير فرهنگ مصرف بايد در حوزه اقتصادي مورد توجه بيشتر قرار گيرد.

وي در ادامه، به مساله شبيخون فرهنگي اشاره كرد و گفت: انتظار اين است كه بر توسعه و تعميق مباحث فرهنگي براي مقابله با اعتياد و طلاق بيشتر توجه شود و در اين راستا، امر به معروف و نهي از منكر با استفاده از مباني اسلامي موجب به دست آمدن توفيقاتي در عرصه فرهنگ خواهد بود.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به كارنامه دفاع بي‌چون و چراي حزب موتلفه از اصل نظام اظهار كرد: حزب موتلفه هيچگاه مسئوليت اجرايي در كشور نداشته و متاسفانه مورد بي‌مهري دولت نهم و دهم قرار گرفته اما از مواضع مثبت دولت دفاع كرده است و حق نقد منصفانه را براي خود محفوظ مي‌داند؛ پس انتظار داريم رييس‌جمهور محترم ضرورت تحقق شعارهايي را كه خودشان مطرح كرده‌اند، به صورت مستمر در نظر داشته‌ باشند.

وي با بيان اينكه عرصه سياست خارجي كشور با هدايت رهبري، دولت و دستگاه‌هاي اجرايي از موضع انفعال درآمده است، گفت: ملت به حق مسلم خود در دستيابي به حق صلح‌آميز هسته‌يي دست يافته‌اند و پرچم شعار "انرژي هسته‌يي براي همه و سلاح هسته‌‌يي براي هيچ‌كس" توسط نظام جمهوري اسلامي برافراشته شد و گرچه ملت ايران هزينه زيادي براي اين آرمان سنگين پرداختند اما ارزشمند بوده است.

حبيبي با اشاره به بروز زمزمه‌هاي درباره برقراري رابطه با آمريكا گفت: اين امر خارج از تصميمات كلي نظام است و آمريكا نه تنها هيچ تغييري در سياست‌هاي خود عليه جمهوري اسلامي نداده بلكه دشمني خود به شكل اقتصادي را افزايش داده است؛ پس در شرايط فعلي با برقراري رابطه با آمريكا كاملا مخالف هستيم.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به فرصت خوب برگزاري اجلاس عدم تعهد در ايران و حضور رييس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل خاطرنشان كرد: معتقديم هيچ دليلي ندارد كه مقابل مستكبران جهان كوتاه بياييم، بويژه امروز كه رياست جنبش عدم تعهد بر عهده ماست.

وي با تاكيد بر اينكه "آينده در قلمرو اسلام خواهد بود"، تصريح كرد: بايد براي بيداري اسلامي اهميت ويژه‌اي قائل باشيم و با توجه به رياست ايران بر جنبش عدم تعهد، وظيفه خطيري براي ايران وجود دارد و تاثير سياست خارجي كشور بسيار قابل اهميت است.

حبيبي همچنين با اشاره به اهانت اخير به ساحت پيامبر اكرم(ص) تاكيد كرد: بايد اقدامات لازم انجام شود تا گستاخي سرمداران اين حركت توهين‌آميز تكرار نشود.

وي با بيان اينكه "ملت و دولت آينده بايد از فرصت رياست جنبش عدم تعهد براي تغيير در نظم جهاني استفاده كنند"، افزود: رييس‌جمهور به خوبي از فرصت حضور در مجمع عمومي سازمان ملل در اين راستا استفاده كرد. بايد بستر جهاني شدن به رهبري صالح ديني و سياسي را فراهم كنيم.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي همچنين خاطرنشان كرد: مجمع عمومي دهم حزب موتلفه اسلامي، پويش مدني براي كمك به نوسازي نظام سياسي كشور است كه احزاب بايد در آن مشاركت كنند.

به گزارش ایسنا، حبيبي در پايان، با بيان اينكه "حزب موتلفه در آستانه انتخابات پيش‌رو كاملا محياست"، تصريح كرد: با همكاري ديگر احزاب اصولگرا فصل جديدي از اجراها را تجربه خواهيم كرد و به دنبال تداوم گفتمان اصولگرايي هستيم كه جز در خصوصيات مثبت گذشته تكراري نباشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین