کد خبر: ۱۷۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶

عذرخواهی شریعتمداری درباره کاریکاتور کیهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال درج کاریکاتور مساله برانگیز در کیهان کاریکاتور و انتقاد مخاطبان و رسانه ها، حسین شریعتمداری در اطلاعیه ای از مخطبان این رسانه عذرخواهی کرد.

وی در این توضیح و اطلاعیه نوشت:در آخرین شماره دو ماهنامه کیهان کاریکاتور که با مدیر مسئولی کاریکاتوریست برجسته و طراز اول کشورمان، برادر متعهد و جانباز آقای سید مسعود شجاعی طباطبایی منتشر می شود، کاریکاتوری به چاپ رسیده که هر چند موضوع آن انتقاد به "مدگرایی" و دور شدن جوامع از داشته های سنتی و ملی خود بوده است ولی کج سلیقگی در انتخاب سوژه آن به گونه ای است که بعید نیست در برخی از برداشت ها، حضور حضرت یوسف (ع) را در محفلی که زلیخا با شرکت زنان مصر ترتیب داده بود، به ذهن متبادر کند. در این کاریکاتور هیچ نام یا اشاره ای به آن پیامبر بزرگوار نیامده است و پوشش زنان نیز برگرفته از پوشش سنتی و متداول دوران قاجاریه، یعنی سرآغاز ورود مدرنیته به کشورمان است. اما از آنجا که احتمال برداشت سوء یاد شده نیز وجود دارد موسسه کیهان ضمن پوزش از این خطای ناخواسته ، آمادگی خود را برای پذیرش هر نوع برخورد قانونی از سوی مراکز و مراجع ذیربط اعلام داشته و تاکید می کند که این گونه نظارت ها را برای حفظ فضای رسانه ای میهن اسلامی ضروری و در خور استقبال نیز می داند.

وی همچنین تصریح کرد:در خاتمه اشاره به این نکته نیز ضروری است که برادر عزیزم آقای سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیرمسئول کیهان کاریکاتور یک جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی است که در پی آثار باقیمانده از آسیب های شیمیایی هر چند گاه برای مداوا در بیمارستان بستری می شود و اکنون نیز چند ماهی است که در یکی از بیمارستانهای تهران تحت مراقبت ویژه و با قید ممنوعیت ملاقات بستری است بی تردید در صورت حضور ایشان که یکی از کاریکاتوریست های متعهد و شناخته شده در سطح بین المللی است، کج سلیقگی و خطای یاد شده صورت نمی پذیرفت.

به گزارش مهر،شریعتمداری در انتها نوشت:توضیح بیشتر آن که انتشار کیهان کاریکاتور تا بهبودی کامل آقای سید مسعود شجاعی طباطبایی و بازگشت ایشان به مدیریت این دوماهنامه، متوقف شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
بفرمایید فرق ایشان با روزنامه شرق چیست ؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
1
آقاجان اسم كاريكاتور اونجوري كه ميگن" زليخا فشن شو " بوده!! ميخواين چه جوري اينو ماستمالي كنين ديگه. كاريكاتور روزنامه شرق كه هيچ اشاره اي به هيچ چيزي نداشت اون برداشتو ازش كردين اما اين كاريكاتور حتي اگه اسم هم نداشت باز هم نمودي كه داره مشخصه در مورد چي بوده.يه ميوه و چاقو داده دسته خانوماي توي كاريكاتور كه بعضي دستشون رو بريدن و بعضي زدن تو گردن خودشون و... خلاصه كاملا داره به موضوع داستان حضرت يوسف اشاره ميكنه و طبق گفته ي قرآن مجيد تمام پيامبران براي مسلمانان از نظر احترام برابرند و قابل احترام و فرقي با هم ندارن و اين كاريكاتور توهيني به حضرت يوسفه با اون تيپي كه برش توي كاريكاتور ساختن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
1
0
خيلي فرق داره ! آنها اگر توهين كنند و كاريكاتور بكشند از روي اعتقادات بوده و درد دين دارند و اشكالي هم نداره مديرمسئولش ناتوان از مديريت زير مجموعه اش باشه حالا به هر دليلي حلاصه اينا خودي هستند و ديگران با هرنوع شك وشبه در كارشون نوشته شون و كاريكاتورشون غربي فتنه گر جاسوس وابسته و . . هستند - شيرفهم شد !!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
آقای شریعتمداری اگر مدیرمسئول شرق بودن و اون کاریکاتور چاپ میشد توقیف که هیچ، تشویق هم میشد. مصونیت آهنین همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
ایشون که می فرمایندآماده "پذیرش هر نوع برخورد قانونی" هستند مجازات توهین کنندگان به پیامبران خدا کاملا واضح است با هزار درجه تخفیف ؛ حداقل روزنامه کیهان باید توقیف دائم و مدیر مسئول و طراح کاریکاتور برای چند سال زندانی بشوند تازه از شلاق و جریمه نقدی و راهپیمایی های خودجوش میلیونی و بیانیه و محکوم کردن تمام فک و فامیل و اسلاف و ...و ...گذشت کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
هرکس جا روزنامه کیهان بود که تا الان صدتا تظاهرات علیهش شده بود مگه شرق چی کشیده بود که اینجوری توقیف شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
روزنامه کیهان باید توقیف ومدیر مسئول آن نیز زندانی گردد. مگرباروزنامه های دیگرچنین نشد.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
بله باید کیهان را توقیف کنید چون به احساسات دینی مردم توهین کرده است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین