کد خبر: ۱۷۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۴ - ۲۱:۰۵

16 تا 20 سال ؛سن خودکشی زنان ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : علي معين‌‏فر، پژوهشگر نمونه كشور در سال 82، با بیان این مطلب افزود :  ناراحتي‌‏هاي رواني، شكست در عشق، اختلافات رواني و شخصيتي، فقر، بيكاري، شرايط خاص زندگي شهري، بخصوص در شهرهاي بزرگ و صنعتي، اختلافات خانوادگي و نامناسب بودن شرايط زندگي خانوادگي از مهمترين دلايل خودكشي در ايران است.
 
وي، مسئله خودكشي در بين جوانان ايراني را به عنوان يكي از حادترين آسيب‌‏هاي اجتماعي مورد تاكيد قرار داد و افزود: از آنجايي كه جواني دوره بروز استعدادها و توانايي ها است ، جوان مدام در پي فرصتي است تا اين استعدادها را شكوفا سازد و به نحوي خود را در بين اطرافيان و اجتماع مطرح كند، اما محدوديت‌‏هاي موجود بخصوص در جوامع كوچك موجب سرخوردگي جوانان مي‌‏شود. 

معین فر ،همچنين بالا نبودن سطح آگاهي در جوامع سنتي را از ديگر سرخوردگي جوانان در اين جوان‌‏ها دانست و گفت: اغلب جوانان در جوامع كوچك از اين رنج مي‌‏برند كه چرا اطرافيان و جامع احساسات آنان را درك نمي‌‏كنند و هنگامي‌‏كه در چنين شرايطي جوانان تصميم به خودكشي مي‌‏گيرند، اغلب اميد به زندگي خود را از دست داده‌‏اند.
 
اين استاد دانشگاه گفت: خودكشي عاشق‌‏ها در واقع خشم به معشوق است و در بسياري از خودكشي‌‏ها از سوي جوانان كه بسيار جدي و مصرانه انجام مي‌‏گيرد، خودكشي بيانگر يك خشم واپس‌‏زده شده است. 

اين جامعه شناس،در رابطه با ميزان خودكشي دانشجويان در مراكز علمي، گفت: متاسفانه برخي از مديران سابقه مديريتي چنداني ندارند و عدم توانايي آنان در درك جوانان دانشجو موجب بحران آفريني مي‌‏شود و اين‌‏گونه اتفاقات غالبا در دانشگاه‌‏ها اتفاق مي‌‏افتد.
 
معين‌‏فر افزود: وقتي در محيط دانشگاهي، دانشجويي استاد را تهديد به خودكشي مي‌‏كند، آنها فكر مي‌‏كنند كه دانشجو بهانه مي‌‏آورد در حالي‌‏كه اينگونه نيست و از هر يكصد مورد تهديد 2 تا 4 مورد به واقعيت تلخ تبديل مي‌‏شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین